1. Aktualności
  2. Świat

Chiny: Mengniu Dairy poprawia wyniki półroczne o 6,6%

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

Chiński gigant mleczarski podkreśla w komunikacie, że była to zasługa aktywnej polityki marketingowej i promocyjnej. 3,689 mld euro po przeliczeniu z chińskiej waluty to na pewno jeden z lepszych wyników w kontekście kryzysu w branży mleczarskiej w tym okresie. Mengniu pochwaliło się również pozycją lidera w segmencie płynnych i chłodzonych produktów mleczarskich.

Wprowadzenie aplikacji LIMS (Laboratory Information Management System) oraz systemu SAP pozwoliło śledzić produkty od produkcji po łańcuchy dystrybucyjne. Mengniu jest także oficjalnym partnerem Szanghai Disney Resort oraz ma silną pozycję w segmencie odżywek dzięki marce yashili i Dumex (przejętej od Danone).
Udział mleka UHT i napojów mleczarskich odgrywa dominującą rolę w pozycji przychodów firmy: 87,2%). W tej części mleko UHT to 48,4%, napoje mleczne: 20,7%, a jogurty: 30,9%. Lody to 6,2% całego biznesu Mengniu od strony przychodów ogółem. Odżywki dla niemowląt to 6,1% całego przychodu firmy.