1. Aktualności
  2. Polska

Mlekoma Dairy: Postępująca specjalizacja w segmencie plastrów

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© mlekoma

– Segment serów konfekcjonowanych w Polsce przez cały czas się rozwija. Sery te są produkowane z myślą o klientach, którzy w łatwy i wygodny sposób mogą korzystać z plastrowanych serów lub serów w niewielkich kawałkach, w estetycznych opakowaniach, opatrzonych etykietą z podaną wagą i ceną – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Tomasz Smolarz, Dyrektor Regionalny Sprzedaży w firmie Mlekoma Dairy.


– Jeszcze kilkanaście lat temu na półkach sklepowych dominowały sery w blokach, a sery w plastrach (głównie gouda i edamski o gramaturze 150 g) stanowiły niewielki procent sprzedawanych produktów. Stopniowo, wraz ze wzrostem liczby nowo otwieranych sklepów w szczególności dyskontów, które nie posiadały możliwości krojenia serów, wzrosło zapotrzebowanie na sery konfekcjonowane. Kolejni producenci wprowadzali do swojej oferty plastrowane sery w opakowaniach, dostosowanych do wymogów sprzedaży detalicznej. Pojawiało się coraz więcej rodzajów sera w plastrach, między innymi: salami, tylżycki, morski oraz sery typu szwajcarskiego i sery wędzone. Wraz ze wzrostem różnorodności serów,wzrosła również dostępność różnego rodzaju opakowań – od 100 g poprzez 500 g, aż do 1 kg – rozwija myśl Tomasz Smolarz.
– Obecnie obserwujemy coraz większą specjalizację w tym segmencie. Oznacza to, że pojawiają się nie tylko nowe rodzaje sera, coraz bardziej wyszukane często importowane takie jak Cheddar lub Mimolette, ale również sery skierowane do poszczególnych grup konsumentów. Wyróżnić możemy tutaj sery o zmniejszonej zawartości tłuszczu, sery bez laktozy, jak również sery dla dzieci, w których plasterki sera krojone są w najróżniejsze kształty, aby przyciągnąć uwagę najmłodszych konsumentów. W sprzedaży pojawia się również coraz więcej plastrów z serów kozich, a także pleśniowych. Zmienia się także forma samych opakowań, które są jednym z kluczowych elementów marketingu, np. możemy kupić różne rodzaje sera w jednym dzielonym opakowaniu – podkreśla Dyrektor Regionalny Sprzedaży w Mlekoma Dairy.
– W mojej opinii przyszłość tego segmentu to dalsza specjalizacja w docieraniu do konkretnego konsumenta, a co za tym idzie bogatsza gama produktów, w nowoczesnych opakowaniach, ponieważ to jak produkt prezentuje się na sklepowej półce często decyduje o wyborze danej marki – podsumowuje Tomasz Smolarz, Dyrektor Regionalny Sprzedaży w firmie Mlekoma Dairy.