1. Aktualności
  2. Świat

Irlandia: Ornua powiększyła obroty w 2015 roku. Dobra kondycja także w Polsce

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

Największy eksporter irlandzkich produktów mleczarskich: Ornua opublikowała dane roczne. Na pewno zaskakuje utrzymanie pozytywnego trendu sprzedażowego, co w mleczarstwie w 2015 roku nie udało się prawie nikomu. Grupa Ornua uzyskała obroty za 2015 rok na poziomie 2,54 mld euro (w 2014 roku było to 2,34 mld euro). Zysk netto przed opodatkowaniem wzrósł o 18% do 58,8 mln euro. Zadłużenie wyniosło tylko 17 mln euro.
W 2015 roku Ornua skupiła 16% więcej surowca do rekordowego poziomu 286 tys. ton.
Jak odnotowują Irlandczycy skup w UE wzrósł w 2015 roku ponad 5%, a popyt o 3%.


Sprzedaż produktów marki Kerrygold wzrosła do 740 mln euro. Wiązało się to z rekordową sprzedażą masła Kerrygold w Niemczech (nr 1 na rynku) oraz w USA (3 miejsce na rynku).
W Niemczech sprzedaż masła Kerrygold wzrosła o 14%. Na tym samym rynku Kerrygold zwiększył sprzedaż serów o 44%. W Wielkiej Brytanii Kerrygold borykał się z presją cenową, ekspansją dyskontów i brakiem zmian w popycie co przełożyło się na niewielki wzrost powyżej 22 mln GBP w segmencie cheddara. W USA Kerrygold uzyskał świetną pozycję na rynku masła i cheddara przy wzroście 39% (rok do roku).
W Polsce Kerrygold utrzymuje pozycję lidera w segmencie masła premium w grupie międzynarodowej. W Grecji Kerrygold obronił pozycję nr 1 pomimo problemów makroekonomicznych w tym kraju. Również w Hiszpanii dzięki wejściu do dwóch czołowych sieci handlowych, sprzedaż produktów Kerrgold była wysoka. Ornua otworzyła także biuro w Belgii, aby wesprzeć sprzedaż sterowaną kampanią reklamową.
W Płd-Wsch. Azji Ornua sprzedawała swoje produkty do tysiąca sklepów w 50 miastach w Chinach, Malezji, Singapurze.