1. Aktualności
  2. Polska

Misja Komisarza ds. rolnictwa i rozwoju wsi UE Phila Hogana z udziałem Agnieszki Maliszewskiej, Szefowej PIM

Autor: Janusz Górski
© PIM

16 kwietnia br. w Szanghaju rozpoczęła się misja wysokiego szczebla Komisarza ds. rolnictwa i rozwoju wsi UE Phila Hogana z udziałem 45 przedstawicieli branży rolno-spożywczej z całej UE. Komisarz Phil Hogan planuje poruszyć problem barier pozataryfowych (w szczególności w kwestii mięsa i mleka) oraz promocji wysokiej jakości produktów rolnych w Chinach i Japonii podczas misji handlowej w Szanghaju (16-17 kwietnia), Pekinie (18-19 kwietnia) oraz Tokio (20-22 kwietnia). Polską branżę mleczarską w obu misjach reprezentuje Pani Agnieszka Maliszewska – Dyrektor Polskiej Izby Mleka. Reprezentacji biznesu zostali wybrani spośród ponad 150 wnioskodawców przez luksemburską Consumers, Health, Agriculture & Food Executive Agency.


We wtorek 19 kwietnia br. w Pekinie, Pani Dyrektor Agnieszka Maliszewska wygłosiła prezentację nt. polskiej i europejskiej branży mleczarskiej podczas seminarium biznesowego na temat europejskich produktów rolno-spożywczych. Prezentacja ta była jedyną prezentacją na temat europejskiej branży mleczarskiej. W swoim wystąpieniu Agnieszka Maliszewska wielokrotnie podkreślała jakość polskich i europejskich produktów mleczarskich.
W trakcie swojego wystąpienia w Pekinie, Komisarz Hogan podsumował wizytę w Chinach. Wyraził swoje zadowolenie z przeprowadzonych rozmów z chińskimi władzami. Celem misji wysokiego szczebla była promocja europejskich produktów na chińskim rynku, która ma prowadzić do zintensyfikowania eksportu żywności do tego kraju oraz pogłębienia współpracy gospodarczej.
Przed seminarium, delegacja biznesowa, towarzysząca Komisarzowi Hoganowi odwiedziła cztery chińskie sieci handlowe: m.in. Sanyuanqiao Best Collections, Carrefour, Metro oraz Jenny Lou. Była to okazja do zapoznania się ze specyfiką chińskich produktów mleczarskich m.in. preferencji konsumentów w kwestii opakowania.
Następnie, po seminarium biznesowym odbyła się prezentacja produktowa, połączona ze spotkaniami B2B. Agnieszka Maliszewska miała okazję rozmawiać z przedstawicielami chińskich przedsiębiorstw, w tym sieci handlowych. Była to okazja do pozyskania wielu cennych kontaktów biznesowych, dotyczących zarówno kanału tradycyjnego jak i e-commerce, a także przekazania materiałów promocyjnych i ofert handlowych polskich przedsiębiorstw mleczarskich. Wydarzenie cieszyło się dużym zainteresowaniem wśród przedstawicieli chińskiego biznesu, którzy mieli okazję zapoznać się z europejskimi produktami rolno-spożywczymi. Udział przedstawiciela PIM w misji jest sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka.
W dniu jutrzejszym (tj. 20 kwietnia br.) delegacja biznesowa, towarzysząca Komisarzowi Hoganowi będzie uczestniczyła w seminarium na temat rynku japońskiego z udziałem lokalnego biznesu w Tokio, a także w „Europejskim Tygodniu Restauracji”.