1. Aktualności
  2. Polska

GFL: Nasza praca bazuje na zasadach systemu HACCP oraz wymaganiach standardu IFS Logistics

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

– W ramach systemu HACCP mamy wyznaczone Krytyczne Punkty Kontroli, które opierają się na monitorowaniu temperatury w całym naszym łańcuchu logistycznym – mówi Forum Mleczarskiemu Adam Soporowski, Koordynator ds. Jakości w Green Factory Logistics. – Pierwszym etapem jest kontrola temperatury towaru u klienta, jeszcze przed załadunkiem. Naczepy podstawiane pod załadunek są już schłodzone do wymagań względem przewożonego towaru. Agregaty chłodnicze w naszych naczepach w trakcie transportu utrzymują temperaturę w zakresie wymaganym przez mrożonki, a także przez produkty chłodnicze (+2 do +4 st. C). Przed przyjęciem do magazynu kontrolujemy temperaturę produktów. W trakcie przechowywania utrzymujemy reżim temperatury, dostosowanej do każdego produktu (+2 do +6 st. C lub inny zakres dedykowany określonej grupie produktów). Przy dostawach do odbiorców kierowca przekazuje wydruk z rejestratora temperatury za czas transportu – dodaje Adam Soporowski.


– W naszej firmie z uwagą dbamy o czystość i higienę. Personel przestrzega zasad związanych z kontaktem z żywnością. Czystość naczep jest monitorowana przed każdym załadunkiem z magazynów GFL. W magazynach systematycznie wykonywane są: sprzątanie, mycie i dezynfekcja.
Jak wygląda identyfikowalność towarów? W magazynach towar przyjęty jest do systemu WMS. Jesteśmy w stanie dokładnie prześledzić ścieżkę każdego opakowania z partii o dowolnej liczbie artykułów. Okresowo testujemy wycofanie wybranych partii towaru, ostatnie testy dowodzą że jesteśmy w czasie poniżej 3 godzin określić położenie każdego opakowania z przyjmowanej partii produktów, w zakresie oferowanego łańcucha logistycznego – wskazuje nasz rozmówca.
– W Green Factory Logistics bardzo ważna jest komunikacja, zarówno zewnętrzna jak i wewnętrzna. Zewnętrzna – obsługa klienta w celu spełniania wymagań i zmieniających się potrzeb; wewnętrzna – stały kontakt z przewoźnikami oraz kierowcami, ciągła poprawa realizacji terminowości dostaw.
Raz w miesiącu wykonywane są audyty wewnętrzne, oceniany jest każdy obszar związany z obrotem towaru naszych klientów. Poddajemy się także audytom zewnętrznym, wykonywanym przez klientów przed podjęciem współpracy oraz przez jednostki certyfikujące. W przypadku niezgodności lub reklamacji, analizujemy każdy przypadek, jeśli wynika to z naszej winy ponosimy pełną odpowiedzialność za towar oraz wprowadzamy odpowiednie działania korygujące, aby uniknąć podobnych przypadków w przyszłości. Wdrożenie działań korygujących odbywa się natychmiast lub w ramach inwestycji zgodnie z ustalonymi ramami czasowymi, np.: zakup dodatkowego sprzętu.
Korzyści z monitorowania jest bardzo wiele. Zgodność z przepisami prawa polskiego oraz regulacjami UE. Zapewniamy bezpieczeństwo zdrowotne produktów powierzonych przez klientów.W przeciągu 2 lat (2014-2015) pozytywnie przeszliśmy audyty certyfikujące standard IFS Logistics, za każdym razem osiągaliśmy ponad 95% zgodności (poziom wyższy standardu).
Dzięki monitorowaniu dostaw uzyskaliśmy zatwierdzenie przez Powiatowych Lekarzy Weterynarii w zakresie przechowywania, transportu oraz eksportu produktów pochodzenia zwierzęcego. Pozyskaliśmy bardzo wymagających klientów, zwracających uwagę na każdy szczegół związany z przyszłą współpracą. Odnotowaliśmy redukcję liczby reklamacji oraz wypracowaliśmy skuteczne działania zapobiegawcze – podkreśla Adam Soporowski, Koordynator ds. Jakości w Green Factory Logistics.