1. Aktualności
  2. Polska

Chr. Hansen: Rośnie waga czynnika czyszczenia etykiet

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes
Autor: Janusz Górski
© fmb

– Podobnie jak w innych krajach Europy, także w Polsce obserwujemy rosnący trend czystej etykiety – mówi Marcin Kuprewicz, Dyrektor Działu Mleczarskiego w Chr. Hansen Polska. – Maleje zatem popyt na różnego rodzaju dodatki, które należy deklarować na etykiecie. Dotyczy to szczególnie substancji konserwujących, takich jak na przykład używane do produkcji sera azotan potasu lub lizozym, czy różnego rodzaju zagęstniki i stabilizatory stosowane do produkcji napojów fermentowanych – dodaje nasz rozmówca.

– Proces produkcyjny niesie za sobą konieczność zastąpienia wymienionych substancji naturalnymi dodatkami, które nie muszą być deklarowane na etykiecie. Produkcja najwyższej jakości proszku serwatkowego lub jego pochodnych wręcz uniemożliwia stosowanie jakichkolwiek substancji konserwujących – wskazuje Marcin Kuprewicz.– Nasze najnowsze produkty – takie jak kultury ochronne do sera zapobiegające wzdęciom wtórnym lub kultury nadające produktom fermentowanym znakomitą konsystencję – doskonale wpisują się w ten trend – podkreśla nasz rozmówca.

Ostatnie wiadomości o firmie