1. Aktualności
  2. Świat

Chiny: Metro Group i Alibaba, największy detalista internetowy rozwijają wspólny biznes

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

Strategiczne partnerstwo obejmuje otwarcie sklepu internetowego na platformie Tmall Global oferującej niemieckiej produkty chińskim konsumentom. Alibaba jest liderem handlu e-commerce i m-commerce w Chinach. Sprzedaż tymi kanałami rośnie bardzo szybko. Sklep ma adres https://metro.tmall.hk.


To poważne rozszerzenie niemieckiej obecności handlowej w Chinach, która jak dotąd obejmuje 80 hurtowni pod szyldem Metro Cash&Carry. Nowy sklep internetowy będzie oferował również produkty marki własnej. Najważniejsze produkty w ofercie to nabiał, produkty puszkowane, kawa, czekolada oraz produkty kosmetyczne. Asortyment będzie rozszerzany. Zapasy produktów z Europy są zabezpieczone w Strefie Wolnego Handlu w Szanghaju.
W roku finansowym 2013/14 Metro Group wygenerowało obrót w wysokości 63 mld euro poprzez 2200 sklepów w 30 krajach dzięki pracy 250 tys. osób. W Chinach działa od 1996 roku.