1. Aktualności
  2. Polska

Ryki (SM): Dyskonty to 25% sprzedaży sera

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© ryki sm

– Sery żółte typu holenderskiego są na polskim rynku zdecydowanym liderem wśród serów dojrzewających. Z taką sytuacją mamy do czynienia już od kilku lat. Sery te, z roku na rok zwiększają swoją sprzedaż – mówi Forum Mleczarskiemu Handel Grzegorz Kapusta, Wiceprezes w Ryki (SM).
Najbardziej popularne sery typu holenderskiego to gouda oraz edamski. Charakteryzują się zarówno wyjątkową jakością i konsystencją, jak i szczególnymi walorami smakowymi. Na rynku polskim około 33% należy do goudy, a 13% do sera edamskiego.


– W naszej ofercie posiadamy Goudę oraz Rycki Edam na wagę oraz w plastrach, w wygodnych 150 gramowych opakowaniach typu „otwórz-zamknij”. Zamojski z Ryk dostępny jest w wersji na wagę, zarówno zwykły, jak i jego wędzona wersja.
Sery sprzedawane na stoiskach samoobsługowych cieszą się bardzo dużą popularnością ze względu na łatwość i szybkość zakupu, przy zachowaniu takiej samej jakości. Zmiana stylu życia konsumentów wpływa na kształtowanie się nowych preferencji, które powodują znaczne zainteresowanie właśnie tą kategorią produktów. To wpływa na wysoki poziom sprzedaży sera w dyskontach. W tego typu sklepach sprzedaje się tylko „konfekcja”, a dyskonty to obecnie aż 25 procent rynku sprzedaży sera. Wciąż jednak większą część rynku stanowią sery na wagę. Tradycyjna forma sprzedaży zapewnia konsumentowi znacznie większy wybór gatunków sera oraz częstsze promocje, a więc to co lubi kupujący – podsumowuje Grzegorz Kapusta, Wiceprezes w Ryki (SM).