1. Aktualności
  2. Świat

Arla Foods osiagnęła swoje cele w 2014 roku

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

7,5% wzrostu – takie były oczekiwania zarządu Arla Foods wobec wyników finansowych w 2014 roku. To się udało i 10,6 mld euro obrotów stało się faktem. Firma przetworzyła w tym czasie 13,4 mld litrów, a jej zyskowność osiągnęła poziom 3%. Firma największy wzrost obrotów osiągnęła na rynku chińskim: 22,8% do 198 mln euro, Bliskiego Wschodu i Afryki: 19,8% do 534 mln euro oraz w Europie Centralnej: 10,8%, do 1,99 mld euro. Produkty marki Arla osiągnęły wzrost sprzedaży o 1%, Castello o 7,9%, a Lurpak o 0,1%.


Firma spodziewa się, że w 2015 roku przetworzy jeszcze więcej surowca tj. 14 mld kg mleka.
W 2015 roku Arla planuje zwiększyć sprzedaż o 300-500 mln kg produktów w ekwiwalencie mleka. W planach jest także przeprowadzenie minimum dwóch akwizycji na poziomie światowym na kluczowych, rosnących rynkach oraz zwiększenie sprzedaży produktów konsumenckich o 9-11%. Firma planuje zwiększyć sprzedaż masłą i smarowideł marki Lurpak i Anchor na rynkach Brazylii, Meksyku, Australii i Europy Centralnej.