1. Aktualności
  2. Polska

Sertop: Polacy kochają tradycyjne produkty

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Monika Czaplicka
© sertop

– Obecny, prozdrowotny trend znajduje swoje odzwierciedlenie w poszukiwaniu produktów tradycyjnych. Dotyczy to także naszych tradycyjnych serów smażonych. Polacy kochają tradycyjne produkty i wszystko co z tradycją jest związane. To dlatego nasze sery smażone cieszą się tak ogromną popularnością i są tak poszukiwanym towarem – powiedziała Forum Mleczarskiemu Handel Aneta Będkowska, Kierownik Biura Marketingu i Współpracy z Klientem w firmie Sertop.
– Sery smażone są chętnie kupowane w województwie śląskim i wielkopolskim, a tradycja ich ma początki m.in. w kuchni niemieckiej, gdzie jest znany pod nazwą „hauskejza”.


– Był on wytwarzany, tradycyjną metodą przez gospodynie domowe na bazie zgliwiałego twarogu z mleka krowiego. Ceniono go za długą trwałość. Każda gospodyni miała swój własny sekretny przepis na ten produkt. Najogólniej można powiedzieć, że pokruszony dobry, tłusty twaróg był solony i mieszany z żółtkami lub całymi jajami, a następnie pozostawiany w ciepłym miejscu w celu zgliwienia (często koło pieca). Aby przyśpieszyć ten proces stosowano czasami sodę oczyszczoną. Po kilku dniach taki ser był gotowy do smażenia z dodatkiem masła. Proces ten trwał do momentu osiągnięcia jednolitej konsystencji. Następnie dodawano ulubiony dodatek smakowy, najczęściej kminek, czosnek, a w Wielkopolsce często były to nasiona kopru. Ser był spożywany na zimno do kanapek lub na ciepło w formie fondue. Nasza firma oferuje taki serek smażony z dodatkiem masła w kubeczkach. Jest to ser smażony delikatesowy. Oferujemy wariant bez dodatków smakowych oraz z dodatkiem kminku – dodaje Aneta Będkowska.
– Do niedawna sery smażone były kupowane przez odbiorców tradycyjnego, hurtowego kanału dystrybucji. Obecnie dołączyły do nich także nowoczesne sieci handlowe, zmotywowane preferencjami sklepów lub bezpośrednio samych konsumentów. W tym ostatnim przypadku nasze produkty dostępne są jedynie w konkretnych regionach, w wybranych halach np. Makro, Selgros, Eurocash, Kaufland, czy Auchan.
Polacy są tradycjonalistami i do koszyka zakupowego wkładają sprawdzone, znane sobie smaki. Dotyczy to zwłaszcza starszych osób, które mają już swoje ulubione produkty. To z tego powodu nasz ser smażony z kminkiem cieszy się niezmienną popularnością od wielu lat. I to dlatego nie zmieniamy jego Opakowania, aby każdy konsument naszych produktów miał pewność, że kupuje to, co chciał kupić. Dla osób otwartych na nowości poszerzamy ofertę tego produktu o inne smaki: limitowane serie serów smażonych z dodatkiem koperku oraz z kolorowymi pieprzami. Obecnie coraz liczniejsza jest grupa ludzi młodych, którzy są smakoszami tego produktu. I to właśnie dla nich tworzymy nasze nowości – podsumowuje Aneta Będkowska, Kierownik Biura Marketingu i Współpracy z Klientem w firmie Sertop.