1. Aktualności
  2. Polska

Hochland Polska: Tempo wzrostu private labels będzie większe

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© hochland polska

– Najwyższa jakość i pyszny smak – to kluczowe atrybuty naszych produktów i cechy, na których budujemy siłę naszych brandów. Upewniamy się, czy nasze wyroby spełniają najwyższe standardy (od powstania idei po masową produkcję). Zanim produkt pojawi się na rynku przeprowadzamy szereg badań i testów, po to by być liderem jakości i smaku na polskim rynku sera – mówi Forum Mleczarskie Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.

– Największym sukcesem Hochland jest waga marki, która została osiągnięta w Polsce. To wręcz niesamowite, jak szybko Polacy zaakceptowali nasze sery i wizerunek firmy gwarantującej najwyższą jakość. To podstawa, na której można budować przyszłość firmy. Mierząc udziałami rynkowymi upodobania konsumentów – w ofercie Hochland jest mnóstwo hitów. Sery topione są szczególnie cenione za swój smak, Almette to marka, która nie ma sobie równych, a Valbon zajmuje silną pozycję wśród serów pleśniowych. Nasze długofalowe plany to umacnianie pozycji i ciągłe zwiększanie udziałów na rynku serów – mówi Jacek Wyrzykiewicz.
– Mimo braku produkcji Private Label pozostajemy w czołówce dostawców do handlu. Jeśli nasze produkty i marki (Hochland: Almette i Valbon) przyciągają do sklepów konsumentów, budują wartość kategorii oraz rozwijają ją poprzez innowację, to pozostaniemy w gronie strategicznych partnerów każdej sieci i każdego detalisty. Wszystkie kanały sprzedaży są dla nas równie ważne. Nasze działania w poszczególnych kanałach, różnicuje jedynie element egzekucyjny; strategia i koncepcja działań są takie same dla wszystkich kanałów sprzedaży – podkreśla nasz rozmówca.
– Olbrzymią rolę w sprzedaży kategorii serów odgrywali i nadal odgrywają sami detaliści. Ważnymi elementami są segmentacja i ułożenie półki, mierzenie obrotu i zyskowności z półki, a także zarządzanie powierzchnią. Hochland to marka, która zbudowała swoją silną pozycję rynkową i zaufanie konsumentów dzięki dwóm wyróżnialnym cechom: smakowi i praktyczności.
Oczywiste jest, że tempo wzrostu marek własnych będzie szybsze niż produktów brandowych. Nie zmienia to faktu, że dla Hochland Polska przyszłością jest nadal konsekwentna praca nad wzmacnianiem naszych głównych marek. Także innowacja jest na stałe wpisana w strategie firmy Hochland. To jeden z kluczowych filarów naszego sukcesu – podsumowuje PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.