1. Aktualności
  2. Polska

Hochland Polska: Rynek serów wciąż na fali wzrostu

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© hochland polska

– Sery topione to dość ustabilizowana kategoria z wysoką penetracją oraz wysokim użytkownictwem – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskim Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Jedynym sposobem na wartościowy rozwój tej kategorii są innowacje. Hochland od początku swojego istnienia stawia na innowacje. Również w 2014 roku wprowadzamy nowe propozycje na rynek, które rozwijają całą kategorię. Jako lider brandowego sektora sera, bardzo mocno stawiamy na konsumenta i jego potrzeby. Chcemy by nasza marka i oferowane produkty najtrafniej odpowiadały na wszystkie serowe potrzeby.


– Rynek serów w Polsce jest wciąż na fali wzrostu i trend ten utrzyma się w dłuższej perspektywie. Przewidujemy, że wzrośnie znacząco, choć daleko nam jeszcze do poziomów spożycia z Europy Zachodniej, czy świata. Według danych Transparency Market Research, światowy rynek serów to obecnie ponad 70 mld USD. Siłą kategorii serów topionych jest dywersyfikacja produktów i otwartość Polaków na nowości na półce – podkreśla Jacek Wyrzykiewicz. – Najwyższa jakość i pyszny smak – to kluczowe atrybuty naszych produktów i cechy na których budujemy siłę naszych brandów. Hochland jest cały czas aktywny w tej kategorii, wprowadzamy sporo nowości.
– We wrześniu ubiegłego roku pojawiła się nowość – Hochland Grzybobranie w krążkach – limitowana edycja prawdziwie grzybowych smaków, mix 3 pysznych wariantów smakowych: z borowikami, z kurkami, z pieczarkami. W połowie kwietnia tego roku do sprzedaży trafił najbardziej popularny i lubiany wariant serowy: bloczek topiony Gouda – nowy smak w rodzinie Hochland. To odpowiedź na potrzeby i oczekiwania Konsumentów. Bloczki to najważniejsza kategoria serów topionych w Polsce. Jednocześnie bloczki topione Hochland to grupa produktów świetnie rotujących. Wariant Gouda to nr 1 w kategorii sera żółtego, największej kategorii serowej, ale to również najbardziej popularny wariant w kategorii sera topionego w plastrach i kubkach, stąd decyzja o wprowadzeniu nowego smaku Hochland Gouda do sprzedaży. Dodatkowo trójstronna etykieta ma bardzo dobrą widoczność i rozpoznawalność na półce, przez co oferowana nowość rynkowa cechuje się dużym potencjałem sprzedażowym! – wskazuje nasz rozmówca.
– Plastry topione Śmietankowe – to nowy smak w rodzinie Hochland, który pojawił się na rynku w lipcu! Wariant Śmietankowy to najlepszy smak, także w kategorii krążków topionych i drugi w kategorii bloczków topionych. Bardzo atrakcyjne i praktyczne opakowanie Plastrów topionych Hochland Śmietankowych zachęca do zakupów. Opakowanie jest wyposażone w system ułatwiający otwieranie i zamykanie, zawiera 8 plasterków sera topionego, każdy pojedynczo pakowany w folię. W sierpniu Hochland przedstawił nowy kubek topiony Hochland z samymi atutami: silny shelf impast; atrakcyjny design; nowy, innowacyjny kształt kubka; ten sam, wyrazisty smak sera i najbardziej znana marka serów w Polsce – cóż chcieć więcej!? Wyniki badania wolumetrycznego (Virtual Shopper) są bardzo obiecujące i pokazują, że 88% konsumentów podoba się nowe opakowanie i jego funkcjonalność; 48% konsumentów ocenia nowy kubek jako większy niż obecny; a 94% konsumentów jest zainteresowanych zakupem nowego kubka, co finalnie prognozuje kolejny wzrost sprzedaży kubków topionych Hochland! – dodaje Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.