1. Aktualności
  2. Świat

FrieslandCampina: Dochody w górę, zyski w dół

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

Pierwsza połowa roku przyniosła wzrost przychodów o 3,5% do 5,71 mld euro. Odbyło się to dzięki wzrostowi cen na sprzedaży. Duże wzrosty osiągnięto w Chinach, HongKongu i Filipinach. Rosła sprzedaż odżywek dla dzieci. Jest też jednak pewne „ale”.


Sprzedaż serów, napojów mlecznych, a nawet dodatków na bazie mleka spadała, co należy uznać za szczególnie zaskakującą wiadomość (te niezadowalające czynniki miały swoją przyczynę z trudnymi warunkami w Europie, Indonezji i Wietnamie). Spadająca w pierwszym półroczu sprzedaż do Rosji również przyczyniła się do ograniczenia zysku. Także silne euro, wysokie ceny surowca stały u podstaw gorszych wyników (od oczekiwanych) i spadku zysku netto 0 36,6% do 60 mln euro. Firma nie podaje konkretnych danych co do oczekiwanych wyników na cały 2014 rok.
Firma ocenia rynki Holandii, Belgii I Nigerii jako będące pod presją. Z kolei sprzedaż produktów marek Landliebe, Optimel, Fruttis, NoyNoy, Rainbow i Napolact jako zadowalające i które przyczyniły się do wzrostu sprzedaży.