1. Aktualności
  2. Polska

Masmal: Na rynku serów topionych zanika kiełbaska

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

– Oceniając rynek serów topionych pod względem struktury sprzedaży najsilniejszą pozycję mają nadal sery w plastrach – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskie Handel Szymon Rybczyński, Prezes Zarządu w firmie Masmal Dairy. – Zaraz po nich są sery w bloczkach, których i firma Masmal jest od niedawna producentem. Należy nadmienić, że sery i kremy topione w opakowaniach typu pudełka są stosunkowo nowym produktem. Praktyczność opakowania jest ich mocną stroną i bardzo istotną dla klienta. Trafiły one w gusta klientów i choć na razie stanowią tylko kilka procent w sprzedaży ogółem to ich wartość będzie wzrastać. Sprzedaż serków w opakowaniach typu „kiełbaska” jest coraz mniejsza i praktycznie zanika.


– Producenci bardzo mocno poszerzyli ofertę smaków. Teraz klient może kupić np. goudę z dodatkiem szynki czy wielu różnorodnych ziół, warzyw lub grzybów. Praktycznie brak ograniczeń w komponowaniu nowych smaków owocuje corocznie nowym rodzajem wskazuje Prezes Zarządu Masmal Dairy.
– Zauważalnym trendem wśród społeczeństwa jest moda na zdrowy styl życia a co za tym idzie spożywanie artykułów z kategorii eko lub bio, czyli jak najmniej przetworzonych. Wzrost świadomości o spożywanym produkcie służy też poprawie naszego zdrowia. Pomimo tych faktów nie zauważyliśmy spadku zainteresowania naszymi produktami – dodaje nasz rozmówca.
– Rozwój, jakość opakowań wpływa na decyzje o wyborze produktu. W tej chwili produkty są lepiej zabezpieczone przed utratą swoich walorów, a to przekłada się na zadowolenie konsumenta. Natomiast szeroko rozumiana atrakcyjność opakowań przyciąga oko. To cieszy zapewne handel, ponieważ wpływa na zwiększone zakupy. Zastosowanie w opakowaniach taśmy ułatwiającej otwieranie serków to dobrze sprawdzona innowacja, która również została przez nas wprowadzona – podsumowuje Szymon Rybczyński, Prezes Zarządu w firmie Masmal Dairy.