1. Aktualności
  2. Świat

Mintel: Konsumpcja jogurtów mrożonych w Wielkiej Brytanii w modzie

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski

Lody nie skupiają już uwagi analityków agencji badawczych na Wyspach. Po 7% wzroście wartości w 2012 roku i 4% wzroście wartości w 2013 roku, oczekuje się spadku wolumenu sprzedaży w 2014 roku. Przyczyną są jogurty mrożone. W latach 2011-2014 rynek ten ma wzrosnąć o 117% do 13 mln £. Wolumen ma się w tym czasie potroić z 1 mln litrów do 3 mln litrów.


Mintel wylicza, że 13% Brytyjczyków kupiło przynajmniej raz jogurty mrożone w 2013 roku. Analitycy Mintela za przyczynę uważają wizerunek jogurtów, które uważane są za zdrowsze. Z kolei 30% Brytyjczyków uznaje lody za niezdrowe i sytuacji nie zmienia obecność na rynku lodów o niższej zawartości tłuszczu i węglowodanów.
Rynkowi jogurtów mrożonych powinna pomóc większa otwartość sieci handlowych i zmiana wizerunku produktu niszowego.