1. Aktualności
  2. Polska

Hochland Polska: Krótkoterminowe pokusy nie wpływają na nasze decyzje

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© hochland polska

– Hochland nie oferuje produktów pod marką własną, nie rozszerza swoich brandów na szeroką gamę produktów mleczarskich, aby na siłę zwiększać skalę działalności – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskie Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Jest to wartość doceniana przez rynek. Zbudowanie pozycji lidera rynkowego zostało oparte na sile marek, zaufaniu konsumenta i handlu oraz konsekwencji w rozwijaniu kluczowych kompetencji.


– Najwyższa jakość i pyszny smak – to kluczowe atrybuty naszych produktów i cechy na których budujemy siłę naszych brandów. Od idei, aż pod masową produkcję upewniamy się czy nasze produkty spełniają najwyższe standardy. Zanim produkt pojawi się na rynku, a nawet jeszcze przed jego powstaniem, przeprowadzamy szereg badań i testów, po to by być liderem jakości i smaku na polskim rynku sera - mówi Jacek Wyrzykiewicz.
– Dla pewnej grupy konsumentów w Polsce marki własne to produkty pierwszego wyboru. Dla Hochland ważne są kategorie, gdzie spożycie na osobę jest wciąż na stosunkowo niskim poziomie i gdzie istnieje potencjał zwiększenia penetracji rynku. Naszą odpowiedzią jest kategoria serów pleśniowych pod marką Hochland oraz inwestycje w kreowanie kategorii owocowych serów kremowych pod marką Almette. Naszą siłą i wartością są nasze marki, oparte na bezkompromisowej jakości oraz stałej komunikacji z Konsumentem – wylicza Menadżer w firmie Hochland Polska.
– Krótkoterminowe pokusy w postaci wykorzystania wolnych mocy produkcyjnych nie będą wpływały na nasze decyzje biznesowe. Nasza konsekwencja jest doceniana przez zdecydowaną większość naszych partnerów handlowych. Hochland to marka, która zbudowała swoją silną pozycję rynkową i zaufania konsumentów dwiema wyróżnialnymi cechami: smakiem i praktycznością. W kwestii smaku, bezkompromisowe pozostaje oddanie naszego hasła reklamowego „To jest pyszne”, natomiast format produktu, jak i opakowanie to bez wątpienia praktyczność. W procesie tworzenie produktu tak samo dużą wagę przykładamy do receptur co do opakowań, bo te dwie rzeczy połączone ze sobą budują preferencje konsumenckie. Innowacja jest na stałe wpisana w strategie każdej firmy produkującej marki, a w przypadku firmy Hochland to jeden z kluczowych filarów naszego sukcesu – wskazuje nasz rozmówca.
– Ostatnich 20 lat to nieustanna praca, zarówno nad ofertą produktową, najwyższą jakością oferowanych produktów jak i dalszą ich dystrybucją do sklepów. Dziś polski rynek sklepów detalicznych to ponad 100 tys. punktów sprzedaży. Większość naszych kluczowych kategorii może pochwalić się wskaźnikami dystrybucji na poziomie 98%! – dodaje Jacek Wyrzykiewicz.
– Koncentracja na produktach markowych to filozofia całego koncernu. Podobnie jest w Polsce. Jest wiele firm na polskim rynku, tych z długimi tradycjami brandów, które mają bardzo podobną strategię co Hochland i mimo braku produkcji Private Label pozostajemy w czołówce dostawców do handlu. Jeśli nasze produkty i marki Hochland, Almette i Valbon przyciągają do sklepów konsumentów, budują wartość kategorii oraz rozwijają ją poprzez innowację, pozostaniemy w gronie strategicznych partnerów każdej sieci i każdego detalisty! – podsumowuje Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska