1. Aktualności
  2. Polska

Ryki (SM): Preferencje przesuwają się w kierunku plastrów

Źródło: Forum Mleczarskie
Autor: Janusz Górski
© ryki sm

– Sery typu holenderskiego i szwajcarsko-holenderskiego są produktami z górnej półki cenowej. Wytwarzamy je z myślą o wymagających klientach. Polscy konsumenci to doceniają, bo najczęściej sięgają właśnie po sery tego typu – mówi Forum Mleczarskiemu Grzegorz Kapusta, Wiceprezes w Ryki (SM).


– Potwierdzają to nasze dotychczasowe doświadczenia. Z praktyki wiemy, że najlepiej sprzedaje się Rycki Edam i ser wędzony Ramzes. Co ciekawe, oba te produkty są obecne w naszej ofercie od lat 90. Na polskim rynku Ramzes był pierwszym serem wędzonym tego typu z oczkami. Trafił doskonale w gust Polaków, bo chętnie sięgamy właśnie po sery z dziurami, kojarząc „oczka” ze specyficznym smakiem produktu – dodaje nasz rozmówca.
– Warto jednak zauważyć, że do niedawna sery twarde sprzedawały się głównie w formie krojonej, na wagę. Natomiast obecnie preferencje konsumentów szybko przesuwają się w stronę serów konfekcjonowanych, szczególnie plastrów w wygodnych opakowaniach. Wynika to z szybkiego tempa życia w miastach, w których – swoją drogą – konsumuje się najwięcej sera – wskazuje Wiceprezes mleczarni Ryki (SM).
– Nowa tendencja ma również związek z wysokim poziomem sprzedaży sera w dyskontach. W tego typu sklepach sprzedaje się tylko „konfekcja”, a dyskonty to obecnie aż 25% rynku sprzedaży sera. Z tych powodów kładziemy obecnie nacisk na promocję wprowadzonych przez nas w tym roku serów plastrowanych. Trwa właśnie kampania reklamowa pod hasłem „Mleczne z natury”, promująca ser rycki w plastrach.
Natomiast, aby jeszcze bardziej wzbogacić nasza ofertę, przymierzamy się też do wprowadzenia sera w kawałkach. Spożycie sera w Polsce rośnie, więc każdy producent musi poszerzać swoją ofertę produktową. Należy się zatem spodziewać dalszego rozwoju w segmencie serów holenderskich i holendersko-szwajcarskich.