1. Aktualności
  2. Polska

Sudowia (SM): Sklepy osiedlowe pozostaną w okrojonej liczbie

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

– Handel detaliczny w Polsce w dalszym ciągu będzie dynamicznie rozwijał się. Wielkie sieci handlowe będą umacniały swoje pozycje, przejmując mniejsze sieci. Mam tu na myśli np. Auchan Polska, która przejęła sieć Real i będzie sukcesywnie podpinała kolejne punkty pod marką Auchan – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskim Bożena Dobrzyń, Prezes w Sudowia (SM). Do mniejszych miast wkracza silna Biedronka, która ma również swoją rzeszę klientów. Mniejsze sieci handlowe dynamicznie rozwijają się; na rynku w obrębie działania Sudowia (SM) widać znaczącą rolę sieci: Kaufland, Lidl, Tesco, Lewiatan; sporym zainteresowaniem cieszy się sieć Delikatesów Centrum, jak również nowo powstałe znane sieci Żabka albo sklepy sieci Fresh – dodaje Pani Prezes.


– Coraz częściej sklepikarze, którzy zechcą inwestować i rozwijać się będą decydować się na franczyzę z sieciami. Sytuacja małych sklepików osiedlowych, będzie trudna, z uwagi na konkurencję marketów; aczkolwiek sklepiki osiedlowe pozostaną w okrojonej liczbie. Tutaj klient może liczyć na miłą obsługę, rozmowę przy porannych zakupach, nie będzie anonimowy jak w przypadku wielkopowierzchniowych marketów, jednakże zapłaci o wiele więcej za przysłowiowy koszyk – dodaje nasza rozmówczyni.
– W ostatnich latach zauważa się zwiększenie sprzedaży dużym sieciom handlowym, rozwijają się one dość szybko, wprowadzają nowy asortyment. Dużą popularnością cieszą się sery konfekcjonowane. Sery blokowe znajdują swoich zwolenników w eksporcie do krajów UE i nie tylko. Warto też, zaznaczyć duże zainteresowanie produktami HoReCa. W firmie Sudowia (SM) są to nowe produkty istniejące na rynku kilka lat, aczkolwiek z roku na rok są dostrzegane przez klientów i za swoje walory smakowe doceniane i nagradzane przy okazji licznych imprez Ogólnopolskich takich jak: Polagra Food w Poznaniu lub Sweet Targ w Katowicach.