1. Aktualności
  2. Polska

Fresh Logistics: Jak budujemy przewagę

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

– Obecne trendy rynkowe dążą zgodnie w jednym kierunku – operator logistyczny ma za zadanie dostarczać więcej, częściej, dokładniej, bezbłędnie i bez uszkodzeń. Czy to możliwe? Oczywiście, że tak – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskie Handel Wojciech Przybysz, Menedżer Operacyjny w Fresh Logistics. – Najlepszym przykładem może być funkcjonowanie łańcuchów dostaw realizowanych przez Fresh Logistics. Możemy zatem zapytać, co jest kluczem do sukcesu? Jak zawsze nie do przecenienia pozostaje czynnik ludzki, czyli kooperacja Pracowników na wszystkich szczeblach. W dobie pełnej cyfryzacji nie sposób jednak budować swoją przewagę bez wykorzystania najnowszych technologii – rozwija temat Wojciech Przybysz.

– Cała Grupa Raben koncentruje się obecnie na analizie narzędzi dostępnych rynku IT. Poszukujemy najskuteczniejszych rozwiązań, wspierających codzienną pracę działów transportu. Dzięki tym działaniom udało nam się wdrożyć rozwiązanie umożliwiające dyspozytorom bieżącą kontrolę pracy kierowców w skali całej Polski. System oparty jest na dwóch współpracujących elementach: urządzenia mobilnego i aplikacji stacjonarnej – wyjaśnia Wojciech Przybysz. – System sterowany jest w sposób intuicyjny przez pracownika stacjonującego w oddziale. Uniwersalność urządzenia mobilnego pozwala kierowcom na: wykorzystanie terminalu jako aparatu telefonicznego GSM; użycie funkcji dokumentowania dostawy poprzez wbudowany aparat fotograficzny oraz opcję elektronicznego podpisu odbiorcy; nadawanie statusów dotyczących przesyłki live z możliwością ich podglądu przez nadawców i odbiorców z wykorzystaniem aplikacji T&T jak również na udostępnienie dodatkowego komunikatora tekstowego dla kierowcy i oddziału – dodaje nasz rozmówca.– Co zyskaliśmy za sprawą tych rozwiązań? Przede wszystkim udało nam się zoptymalizować puste przebiegi pomiędzy kolejnymi punktami dostaw i odbiorów. Usprawniliśmy przepływ informacji pomiędzy kierowcą, oddziałem i klientami. Ponadto ograniczyliśmy znacząco czasochłonność związaną z bieżącą kontrolą realizacji dostaw. Dzięki wizualizacji pojazdów na mapie oraz podglądowi realizacji pracy w systemie on-line zyskaliśmy możliwość efektywnego planowania transportu, bez konieczności inwestowania w kolejne narzędzia IT.Za sprawą powyższych rozwiązań nasi klienci mają ciągły dostęp on-line do informacji na temat przesyłki oraz możliwość uzyskania poprzez Dział Obsługi Klienta wglądu do zdjęcia przesyłki wykonanego w trakcie stwierdzenia niezgodności dostawy, co ma istotne znaczenie – szczególnie w przypadku jakichkolwiek uszkodzeń. Warto również dodać, że wszelkie dane przesyłane poprzez urządzenia mobilne są aktualizowane w czasie rzeczywistym, gwarantując wiarygodność informacji, jaką przekazujemy naszym klientom.Narzędzie jest poddawane ciągłym modyfikacjom, dzięki czemu upatrujemy w nim dalszych możliwości optymalizacji i bardziej efektywnego zarządzania flotą – podsumowuje Wojciech Przybysz, Menedżer Operacyjny w Fresh Logistics.

Ostatnie wiadomości o firmie