1. Aktualności
  2. Świat

Szwajcaria: Emmi podnosi obroty za 2012 rok

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes
Autor: Janusz Górski

+9,6% wzrostu obrotów odnotował szwajcarski lider mleczarski z działalności w 2012 roku. Przychody Emmi ukształtowały się na poziomie 2,469 mld €. Biorąc pod uwagę akwizycje, zmiany kursów walut oraz inflację, przychody spadły o 1,3%. Wyniki te są zgodne z oczekiwaniami zarządu mleczarni.

Sprzedaż serów na rynku szwajcarskim spadła o 1% do 529,5 mln €. Większym wzięciem konsumentów w stosunku do poprzednich lat cieszyły się sery Raclette i Kaltbach, a także produkty marki Chässchiibe. Spadło zainteresowanie emmentalerem AOC oraz serami podmiotów związanych z Emmi. Wyraźny spadek o blisko 8% odnotowały produkty świeże, co wiąże się z presją ze strony importowanych serów mozzarella i produktów do smarowania (zwłaszcza private labels).
Spadło zainteresowanie drinkami mlecznymi i jogurtami, choć wzrosłso zainteresowanie reklamowanymi produktami Mix-it Müesli.
Wyniki odzwierciedlają trendy na rynkach na których dział Emmi. Dla przykładu wartość sprzedaży produktów mlecarskich w Szwajcarii na rynku detalicznym spadła wg Nielsen o 1,8%. Na drugim biegunie Emmi odnotowało sukces w sprzedaży kultowego wyrobu Caffe Latte (wzrost o 8%).
Działalność na rynkach zagranicznych przyniosła Emmi wiele korzyści w postaci wzrostu sprzedaży o 40,4%. Firma z zadowoleniem poinformowała o silnym wzroście sprzedaży Caffe Latte oraz serów Le Gruyère AOC i Kaltbach w Hiszpanii. Także amerykański przyczółek Emmi: sery wytwarzane przez spółki Cypress Grove Chèvre, Emmi Roth oraz Bontà Divina wygenerowały dwucyfrowy wzrost sprzedaży.
Spośród innych produktów / marek firmy Emmi na rynkach zagranicznych dobre wyniki odnotował Onken w Wielkiej Brytranii, Trentina we Włoszech oraz Kaiku w Hiszpanii.