1. Aktualności
  2. Polska

Hochland Polska: Duża dynamika serów twardych marki własnej

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© hochland polska

– Marki Własne są niezaprzeczalnym liderem segmentu. Rynek serów twardych jest zdeterminowany poprzez ekspansję tanich Marek Własnych, produktów sprzedawanych często po kosztach – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskie Handel, Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska.

– Segment serów żółtych w plasterkach rośnie znacząco w długim okresie. Wzrost wartości sprzedaży wynosi 22,0%, a wzrost wolumenu sprzedaży 20,3%. Segment serów żółtych w plasterkach, zlokalizowany w ponad 70% w Dyskontach notuje znaczny wzrost w długim okresie zarówno wolumenowy jak i wartościowy. W krótkim okresie segment rośnie dynamicznie za sprawą kanału dyskontów – dodaje Jacek Wyrzykiewicz.
– Jednym z najbardziej znanych serów typu holenderskiego jest ser Gouda i Edamski. Jeden i drugi znajduje się w ofercie Hochland Polska, w plasterkach, w praktycznych opakowaniach 150 g typu „otwórz-zamknij”. Goudę proponujemy w wariantach Gouda, Gouda wędzona i Gouda z ziołami. Sery Gouda znajdujące się w ofercie Hochland charakteryzują się wyjątkowym smakiem, konsystencją i najwyższą jakością. Najwięcej serów żółtych Hochland w plasterkach Gouda sprzedaje się w supermarketach, których znaczenie dynamicznie rośnie, następnie w małych i średnich sklepach spożywczych, a najsłabiej w dużych sklepach spożywczych i kioskach – wylicza nasz rozmówca.
– Nadal waga handlu serami zapakowanymi w plasterkach jest duża, mimo, że spora część konsumentów kieruje się do lady chłodniczej i kupuje sery żółte na wagę, krojone często w ich obecności. Ekspozycje serów żółtych warto porządkować chociażby poprzez umieszczenie na półce regału specjalnie przygotowanych wkładek do lad chłodniczych. Takie wkładki zostały zaprojektowane oddzielnie dla każdej grupy asortymentowej. Sery holenderskie najlepiej eksponować w towarzystwie innych serów, chociaż każde miejsce znajdujące uzasadnienie w oczach konsumentów i spełniające wymogi chłodnicze jest dobre – podkreśla Jacek Wyrzykiewicz.
– Pamiętajmy, że pierwsze wrażenie jest bardzo ważne, ser musi być estetycznie i smakowicie wyglądać, ekspozycja musi być dobrze przemyślana, warto zorganizować degustacje lub promocję. My prowadzimy aktualnie promocję serów żółtych w plasterkach – Teraz 150 g + 20 g Gratis! Zasady promocji polegają na dodaniu 20 g plastrów serów żółtych Hochland gratis do dotychczasowej gramatury 150 g. Na promocyjnych wariantach opakowań serów żółtych w plastrach Hochland umieszczona zostanie naklejka promocyjna z komunikatem Teraz 150 g + 20 g Gratis! Promocja jest zaplanowana do 28 lutego 2013 roku lub do wyczerpania zapasów obejmuje mono warianty serów żółtych w plastrach Hochland, w tym także typu holenderskiego: Gouda, Edamski, Gouda Wędzony, Gouda z ziołami – podsumowuje Jacek Wyrzykiewicz.