1. Aktualności
  2. Polska

Sieć Sklepów abc rośnie w dwucyfrowym tempie abc

Źródło: NBS
Autor: Janusz Górski
© eurocash

Liczba sklepów działających pod szyldem abc „po sąsiedzku” powiększyła się w minionym roku o ponad 720 placówek. Ta największa w Polsce sieć zrzeszająca niezależne sklepy detaliczne liczy już blisko 5.400 placówek. Jej dynamiczny rozwój potwierdza, że partnerskie podejście Grupy Eurocash, będącej franczyzodawcą sklepów abc, to właściwe rozwiązanie w trudnych dla handlu detalicznego czasach.

Na koniec 2012 r. Sieć Sklepów abc skupiała 5.373 małe i średnie sklepy spożywczo-chemiczne, zlokalizowane przede wszystkim na osiedlach, w centrach mniejszych miast lub na wsi. Oznacza to, że w minionym roku ta największa pod względem liczby sklepów krajowa sieć wspierana przez Grupę Eurocash powiększyła się o 721 placówek, czyli o 15,5% w porównaniu z końcem 2011 r.
– Na początku października 2012 r. świętowaliśmy dołączenie do naszej sieci 5.000 sklepu. Ostatnie miesiące roku okazały się bardzo intensywne, jeśli chodzi o dalszą rozbudowę sieci. Coraz więcej właścicieli sklepów docenia nasz partnerski system – z jednej strony zachowują pełną niezależność prowadzenia swoich biznesów, z drugiej zwiększają konkurencyjność swoich placówek, dzięki wsparciu dużego i profesjonalnego hurtownika. To ważne w czasach, kiedy trwa silna konkurencja z sieciami dyskontów, a ogólna liczba sklepów spożywczych na polskim rynku spada. Aby przetrwać, sklepy „po sąsiedzku” muszą unowocześniać się, być profesjonalne i agresywne cenowo – mówi Łukasz Chady, Kierownik Sieci Sklepów abc.
Grupa Eurocash, dzięki budowanej od lat pozycji na rynku dystrybucji artykułów FMCG, oferuje swoim klientom szeroki wachlarz produktów w atrakcyjnych cenach. Ponadto, w ramach Sieci Sklepów abc jej partnerzy mogą liczyć na wsparcie marketingowe, organizacyjne i szkolenia. Franczyzobiorcy otrzymują m.in. wizualizację zewnętrzną sklepu, dystrybucję gazetki reklamowej, plakaty promocyjne, szkolenia, czy udział w spotkaniach integracyjnych. Sklepy abc uzyskują ponadto atrakcyjne rabaty w hurtowniach Eurocash Cash&Carry Przynależność do sieci wiąże się przy tym jedynie z comiesięczną opłatą marketingową w wysokości 200 zł – nie jest natomiast związana z żadnymi kosztami wstępnymi, opłatami za licencje, czy dostosowaniem sklepu do standardów sieci.
Partnerskie podejście do współpracy wynika z przekonania, że to właściciel sklepu najlepiej zna lokalny rynek i swoje otoczenie konkurencyjne. Eurocash niczego zatem mu nie narzuca i pozostawia wolny wybór co do tego, z których oferowanych przez nią produktów i usług przedsiębiorca chce korzystać.
Wykorzystując wiedzę rynkową i doświadczenie Grupa Eurocash dąży przy tym do ciągłego wzbogacania oferty skierowanej do swoich partnerów, dzięki którym mogą oni podnieść atrakcyjność i konkurencyjność swoich placówek, a w efekcie – także ich rentowność. W 2012 r. sieć wprowadziła na szeroką skalę m.in. koncept abc Mini Bistro, czyli kącik gastronomiczny, w którymi klienci przy okazji zakupów mogą zjeść hot-doga czy napić się kawy. Pomysł ten spotkał się z dużym zainteresowaniem zarówno konsumentów, jak i właścicieli sklepów. Koncept abc Mini Bistro funkcjonuje już w około 300 sklepach abc.
– Małe sklepy muszą ciągle rozwijać swoją ofertę – być czymś więcej niż tylko sklepem spożywczym. Mieć to wszystko, czego nie ma konkurencja. Sieć Sklepów abc dostarcza gotowe rozwiązania, które pomagają skutecznie stawić czoła ekspansji dyskontów i dużych sieci handlowych, wchodzących również do małych miast. W 2013 r. będziemy zarówno rozwijać projekty już funkcjonujące w sieci, takie jak abc Mini Bistro, jak i pracować nad nowymi rozwiązaniami, które będą przyczyniać się do wzmocnienia niezależnych sklepów i podniesienia ich atrakcyjności – podsumowuje Łukasz Chady.
Grupa Eurocash to największa polska grupa zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). Poprzez szereg formatów dystrybucji, Grupa Eurocash koncentruje się na hurtowej dystrybucji produktów FMCG do tradycyjnych sklepów i placówek detalicznych w całej Polsce.
Po połączeniu z Grupą Tradis w ramach prowadzonych przez Grupę Eurocash różnych formatów franczyzowych skupionych jest około 11 tys. niezależnych sklepów detalicznych.
Sklepy abc to małe i średnie sklepy spożywczo-chemiczne zlokalizowane na osiedlach, w centrach mniejszych miast lub na wsi. Przynależność do abc gwarantuje sklepom szerokie wsparcie marketingowe (foldery, reklama, wizualizacja sklepów, materiały promocyjne) oraz lepsze warunki zakupowe (upusty, dedykowane promocje produktów). Sklepy abc to bardzo ważna i lojalna grupa klientów hurtowni Eurocash Cash&Carry, tworzących największą sieć hurtowni w kraju, liczącą 150 placówek.