1. Aktualności
  2. Polska

Arla Foods: Polska ma potencjał

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© arla foods

– Arla Foods nie ma planów zakończenia działalności w Polsce. Nadal będziemy skupiać się na działaniach handlowych i marketingowych. Jeśli nadarzy się okazja podjęcia współpracy typu joint venture lub przejęcia przedsiębiorstwa, Arla Foods jest gotowa na taki krok, o ile będzie on spójny z naszą strategią – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskie Handel Erik Folden, Prezes Arla Foods w Polsce.

– Arla Foods Polska ma jasno określone plany marketingowe na najbliższe lata. Planujemy wzrost działań marketingowych z naciskiem na marki Lurpak, Castello, Cocio oraz marki Arla. Polska jest konkurencyjnym, wymagającym rynkiem i do osiągnięcia sukcesu ważne jest zbudowanie silnych relacji z handlem, przeprowadzanie atrakcyjnych działań, które zachęcą konsumentów do wypróbowania produktów Arla Foods – dodaje Prezes Arla Foods.
– Według Euromonitora, rynek mleczarski w Polsce miał osiągnąć 14,3 mld zł w roku 2011 (wzrost o 0,6 mld zł od 2010) i 17 mld zł w ciągu czterech lat. W 2010 przemysł jako całość miał obroty w granicach 24 mld zł (eksport blisko 10 mld PLN), a w 2011 roku liczba ta prawdopodobnie była wyższa o 10%. Przeciętny Polak konsumuje około 1901 litrów produktów mlecznych (w ekwiwalencie mleka) rocznie, w porównaniu do średniej w UE 260 l i w Szwecji prawie 500 l. Dlatego wierzymy, że Polska nadal jest bardzo interesującym rynkiem dla obecnych i przyszłych działań Arla Foods – podsumowuje Erik Foldern, Prezes Arla Foods w Polsce.