1. Aktualności
  2. Polska

Hochland Polska: Obserwujemy pozytywny rozwój rynku serów

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© hochland

– Specjalizujemy się w produkcji serów, stąd propagowanie i rozwijanie oferty serów do zapiekania w portfolio Hochland jest wpisane w strategię – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskie Handel Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska. – Obserwujemy pozytywny rozwój rynku serów w Polsce – także tych segmentów, w których dostępne są sery do zapiekania. Zgodnie z ostatnim raportem Nielsen, biorąc pod uwagę dane roczne (sierpień 2011-lipiec 2012) w segmencie serów topionych w krążkach widoczny jest wzrost wartości (+6,8%) i wolumenu sprzedaży (+5,2%). W długim okresie widoczny jest także wzrost segmentu serów topionych w bloczkach. Wartość sprzedaży rośnie o 6,9%, a wolumen sprzedaży o 5,0%. Z kolei segment serów topionych w plastikowych pudełkach utrzymuje stabilną wartość sprzedaży (+0,7 %). Zatem możemy prognozować pozytywny rozwój tej ofert serów.

– Firma Hochland, sery do zapiekania, może nie do końca tak nazywane, ale powszechnie w tym celu wykorzystywane ma w swojej ofercie praktycznie od samego początku. Edukujemy konsumentów, że sery to nie tylko składnik kanapki i śniadania, ale także fantastyczny składnik potraw na ciepło, zapiekanych. Sprawdzają się tutaj nie tylko nasze sztandarowe sery topione czy żółte. Dodany do zapiekania Valbon camembert zmienia, a czasem uszlachetnia smak potrawy. Z kolei ser solankowy Patros – idealnie pasuje do zapiekanek warzywnych, np. ze szpinakiem, papryką i oliwkami, czy dań w stylu śródziemnomorskim, ale także do lazanii i innych zapiekanek makaronowych albo do zapiekania go z pomidorami, bakłażanem, rybą. Możliwości są nieograniczone, wszystkich szukających inspiracji zapraszam na naszą stronę www.seromaniacy.pl, na której znajduje się baza przepisów kulinarnych z wykorzystaniem serów także tych znajdujących się w ofercie Hochland – dodaje Jacek Wyrzykiewicz z Hochland Polska.
– Kupców oczywiście za każdym razem trzeba przekonywać do podejmowania decyzji i odpowiednio argumentować. Na nowo zbudowany Zespół Sprzedaży Hochland Polska intensywnie i z sukcesem pracuje nad otwartością kupców na te produkty.
W naszej ocenie to kategoria, która będzie się intensywnie rozwijać, poszukujemy w kuchni nowych możliwości, kuchenne rewolucje są nadal przed nami! Jesteśmy przekonani, ze przy znaczącym udziale serów Hochland! – podsumowuje Jacek Wyrzykiewicz.