1. Aktualności
  2. Polska

Sierpc (OSM): Marki producentów są autentyczne

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© fmh

Z Grzegorzem Gańko, Prezesem Zarządu mleczarni Sierpc (OSM) rozmawiamy o markach producentów i o tym, czy warto w nie w ogóle inwestować.
– O życiu lub śmierci produktu decyduje konsument. To on decyduje, który produkt kupi lub nie. Marki własne są potrzebne, pobudzają do wzrostu cały segment, wzmagają konkurencję. Marki producentów mają jedną ogromną przewagę nad markami własnymi – są autentyczne - mówi Prezes Gańko.

– Marki producentów są produkowane zawsze z tą samą starannością, według tej samej receptury, na tych samych urządzeniach i w tej samej fabryce. Wyroby takie są powtarzalne, a co za tym idzie smakują i wyglądają zawsze tak samo. Marki producenckie wzbudzają większe zaufanie klienta niż anonimowo produkowane marki własne sieci handlowych – dodaje Prezes Gańko.
– Sierpecka mleczarnia produkuje z roku na rok coraz więcej serów i udaje się je sprzedawać bez przyjmowania zleceń na marki własne sieci. Swoją drogą, jestem bardzo ciekawy jak by wyglądała klasyfikacja ilościowa producentów sera jeżeli kryterium oceny byłyby tylko marki producenta? Nie jest sztuką produkować na cudze konto… Skoro konsumenci chcą naszych, markowych wyborów to my czujemy się odpowiedzialni za to, żeby im je dostarczać do wszystkich segmentów rynku. Robimy to, starając się utrzymywać stały kontakt z handlowcami i końcowymi odbiorcami. Dobra komunikacja ułatwia nam rozwój asortymentu oraz pozwala optymalizować różnorodne działania wewnątrz firmy – podsumowuje Grzegorz Gańko, Prezes sierpeckiej mleczarni.
Więcej znajdą Państwo w Forum Mleczarskie Handel 5/2012.