1. Aktualności
  2. Polska

Piotr i Paweł nie boi się dekoniunktury

Źródło: Piotr i Paweł
Autor: Janusz Górski
© piotr i paweł

W 22. rocznicę powstania firmy, zarząd zapowiada, że nie widzi zagrożeń, a firma będzie zwiększała przychody na poziomie przynajmniej kilkunastu procent rocznie.
W 2011 r. poznańska sieć supermarketów „Piotr i Paweł” zanotowała przychody na poziomie ok. 1,7 mld zł. W tym roku firma może poprawić swoje wyniki o ponad 200 mln zł, zbliżając się do 2 mld złotych przychodów. – W I połowie 2012 r. dynamika naszych obrotów wyniosła 1%1. Z danych za wrzesień wynika, że nasze wyniki były na podobnym poziomie. Oczywiście, musimy wziąć pod uwagę pogarszającą się sytuację gospodarczą, a także zaostrzającą się konkurencję wśród sieci handlowych, mam jednak nadzieję, że w 2012 r. zanotujemy min. 10 proc. wzrost obrotów względem minionego roku – informuje Piotr Woś, prezes sieci supermarketów „Piotr i Paweł” w jubileusz założenia firmy.

Sieć supermarketów „Piotr i Paweł” nie odczuwa i nie boi się zapowiadanego przez ekonomistów pogorszenia koniunktury gospodarczej w II połowie 2012 r. i I połowie 2013. – Problemy mogą mieć najmniejsze podmioty działające na rynku, a także te sieci, które nie potrafiły dostosować strategii do obecnej sytuacji. Wszystkie firmy, które w ciągu ostatnich lat przygotowały się, tak jak my, do kryzysu nie powinny się obawiać – - przekonuje Piotr Woś. – Uważam, że obecna sytuacja to dla nas szansa na umocnienie zdobywanej przez ostatnie 22 lata pozycji na rynku handlowym, a także dobry moment na rozwój sieci, chociażby ze względu na fakt, że można wynegocjować lepsze warunki najmu z deweloperami – dodaje.
Firma rośnie dzięki otwarciom nowych placówek handlowych, a także dzięki wzrostowi sprzedaży w już działających sklepach oraz w Internecie. Poznańska sieć supermarketów zarządza obecnie 87 sklepami, z czego większość działa w największych aglomeracjach i miastach średniej wielkości. W przyszłym roku firma „Piotr i Paweł” zamierza otworzyć swój 100 sklep w Polsce. Sprzedaż tradycyjna nie jest źródłem całości zysków spółki. Sieć „Piotr i Paweł” docenia potencjał najnowszych technologii, dlatego jako pierwsza uruchomiła e-sklep o ogólnopolskim zasięgu. Jego popularność doprowadziła „Piotra i Pawła”, według badania eCommerce 2012, na 18. miejsce największych polskich sklepów internetowych. Jednocześnie e-piotripaweł.pl znajduje się w ścisłej czołówce w kategorii sklepów spożywczych.
Receptą na trudne czasy, wynikające ze spowolnienia gospodarczego i nasilającej się konkurencji ze strony sklepów dyskontowych, ma być dynamiczny rozwój produktów pod marką własną. – Obecnie oferujemy ponad 250 produktów private label. Do końca 2012 r. ma być ich ponad 300, a w 2013 r. już 500. Skupimy się na produktach ze średniej półki, ale chcemy także rozwijać półkę ekonomiczną oraz premium” – zapowiada Piotr Woś. Te działania przynoszą pozytywne skutki. Sieć „Piotr i Paweł” znajduje się w wąskim gronie polskich firm, które rozwijają się dynamiczniej niż rynek i gospodarka.
Dziś Pior i Paweł to już 87 sklepów obecnych w 51 miastach w całym kraju. Średnia powierzchnia sprzedażowa wynosi 1100 m2, a asortyment sięga 30 000 pozycji. Klienci wybierają „Piotra i Pawła”, bo to sklepy, w których to oni czują się najważniejsi. Tutaj mogą być pewni szerokiego wyboru wysokiej jakości produktów i wyjątkowo przyjaznej atmosfery podczas zakupów.