1. Aktualności
  2. Polska

Sertop: Rynek wyrobów seropodobnych podlega ciągłemu wzrostowi

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski

– Sytuacja ekonomiczna wielu Polaków i obawy o najbliższą przyszłość związane z informacjami o nadchodzących trudnych czasach kryzysu, powodują, że klienci poszukują tańszych wyrobów, szczególnie jeżeli chodzi o produkty codziennego zakupu. Inaczej wygląda to w branży HoReCa, tutaj sytuacja od lat jest niezmienna, klienci korzystający z usług gastronomii raczej nie zgadzają się na obniżanie standardu – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskie Handel Marek Maciejewski, Kierownik Działu Sprzedaży w Sertop.


– Niestety, poziom sprzedaży do HoReCa nie satysfakcjonuje nas, poszukujemy tu nowych rozwiązań i opracowujemy nowe propozycje w naszej ofercie, skierowane do tej grupy klientów. W minionych latach klienci detaliczni raczej sceptycznie podchodzili do wyrobów seropodobnych, jednak od jakiegoś czasu według naszej oceny grupa, która akceptuje takie wyroby ciągle się powiększa, a poziom akceptacji dla tego typu produktów również się podwyższa – dodaje Kierownik Działu Sprzedaży w Sertop.
– Niewątpliwie ma na to wpływ fakt, że produkty seropodobne, które oferuje Sertop to oferta wyrobów o najwyższej jakości. Produkcja wyrobów seropodobnych odbywa się w takich samych warunkach, z zachowaniem najwyższych standardów produkcyjnych i technologicznych, dokładnie tak jak w przypadku wyrobów z grupy serów topionych. Sertop proponuje całą linię produktów seropodobnych pod nazwą „Domowy smak”. Klienci mogą znaleźć w niej różne gramatury, tj. kostkę 100 g i krążki 300 g i 140 g oraz najpopularniejsze smaki, takie jak: Edam, Mazurski, z szynką lub szczypiorkiem. Cena pojedynczego produktu jest znacznie niższa od ceny standardowego serka. Niemniej jednak, ponieważ technolodzy Sertop dokładają wszelkich starań do jakości tych wyrobów, nie obawiamy się umieszczania, na nich swojego logo i firmowania tych wyrobów swoją marką.
– Ponieważ jakość produkowanych przez nas wyrobów z tej grupy jest równie wysoka, jak jakość oferowanych na rynku serów topionych, według naszych badań wyroby seropodobne będą stale znajdowały nabywców. Klienci przyzwyczajeni do swoich ulubionych produktów, a zmuszeni do ograniczenia codziennych wydatków, nie chcąc zmieniać swoich upodobań będą sięgali po tańsze odpowiedniki dotychczasowych. Stąd wynika nasza propozycja skierowana właśnie do tej grupy klientów. Zapraszam do zapoznania się z naszą ofertą – dodaje Marek Maciejewski, Kierownik Działu Sprzedaży w Sertop.