1. Aktualności
  2. Polska

Włoszczowa (OSM): Sprzedaż na samoobsłudze rośnie, ale...

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© włoszczowa (osm)

– Sprzedaż serów żółtych jest zróżnicowana w zależności od kanału dystrybucji. W sklepach tradycyjnych oraz super- i hipermarketach dominują sery sprzedawane na wagę, chociaż w ostatnich dwóch latach zauważalny jest wzrost sprzedaży serów na samoobsłudze w sklepach sieciowych. W sieciach dyskontowych nie ma stoisk tradycyjnych, więc 100% sprzedaży to sery pakowane przez producentów w głównej mierze pod marką sieci – mówi w rozmowie z Forum Mleczarskie Handel Ryszard Pizior, Dyrektor Działu Handlu i Marketingu we Włoszczowa (OSM).


– Biorąc pod uwagę preferencje konsumenckie, w sytuacji gdy konsument może wybierać pomiędzy stoiskiem tradycyjnych i samoobsługowym w 8-9 przypadkach na 10 wygrywa stoisko tradycyjne – wskazuje Ryszard Pizior. – Duże sklepy które posiadają stoiska tradycyjne sprzedają na nich kilkakrotnie więcej serów na wagę niż serów gotowych na stoikach samoobsługowych. Nie oznacza to że konsument nie dostrzega zalet serów w wygodnych, funkcjonalnych opakowaniach typu otwórz/zamknij, jednak nawet najlepsze stoisko samoobsługowe nie ma szans równać się z bogatą – dobrze zapełnioną ladą serową – dodaje nasz rozmówca.
– Oferta serów żółtych konfekcjonowanych jest bardzo szeroka. Na rynku możemy spotkać różne gramatury opakowań począwszy od najmniejszych 150 g, 200 g, 250 g, aż do dużych opakowań 750-1000 g. Oprócz marek producenckich konsument może również wybierać spośród wielu marek sieci handlowych. Jednak o sukcesie sprzedaży nie decyduje samo opakowanie, ale w głównej mierze produkt znajdujący się w środku. Tylko stabilna jakość sera i powtarzalny, wyjątkowy smak może skłonić konsumenta do systematycznych zakupów – podkreśla Ryszard Pizior.
– Włoszczowa (OSM) jako jedna z pierwszych spółdzielni mleczarskich w kraju wprowadziła na rynek sery plasterkowane. Produkty te szybko podbiły rynek i stały się bardzo dobrze rozpoznawalne i chętnie kupowane przez konsumentów. Obecnie oferta serów plasterkowanych oprócz serów dostępnych w opakowaniach miękkich Gouda, Podlaski, Edamski o gramaturze 150 g obejmuje również całą gamę serów pakowanych w opakowanie typu otwórz/zamknij 150 g oraz duże opakowanie 1 kg w które pakowany jest ser Gouda oraz Włoszczowski – dodaje nasz rozmówca.