1. Aktualności
  2. Świat

USA: Wejście PepsiCo w biznes jogurtowy ma być spektakularne

Źródło: Forum Mleczarskie Biznes
Autor: Janusz Górski
© muller quaker dairy
© pepsico

PepsiCo dopięło swego: joint-venture z Muller Group ustanowione. To już kolejny po wykupieniu Wimm-Bill-Dann w Rosji w 2010 roku oraz po wejściu w joint-venture z saudyjską mleczarnią Almarai tak poważny krok w kierunku skorzystania z perspektyw wzrostu kategorii nabiał i wizerunku producenta zdrowej żywności.
W połowie lipca br pierwsze jogurty stworzone przez joint-venture (Muller Quaker Dairy) trafią do amerykańskich sklepów. Wejście ma być spektakularne: innowacyjne jogurty jakich jeszcze w USA nie było: Muller Corner, Muller Greek Corner oraz Muller FrutUp.


Obie firmy doskonale się uzupełniają: zaletą PepsiCo w USA jest skala działania, dostęp do sieci dystrybucji, liczne centra innowacji, prężny marketing i wartość marek przekraczająca 22 mld $. Częścią przedsięwzięcia będzie zaangażowanie marki Quaker Oats należącej do PepsiCo, która oferuje produkty śniadaniowe oraz przekąski. Muller to z kolei jedna z czołowych niemieckich mleczarni o dużym potencjale i apetycie na sukces.
Duże oczekiwania wiąże się z niższym niż w Europie poziomie konsumpcji jogurtów (połowa poziomu europejskiego). Obie firmy podkreślają, że prognozy dla kategorii mleczarskiej do 2016 roku są obiecujące. Dynamika wzrostu ma być wyższa niż generalnie kategorii żywność i napoje. Firmy oczekują także dużego popytu na produkty z wartością dodaną: białkami, wapniem i probiotykami.
Roczne obroty Muller Group to 5 mld $, w przypadku PepsiCo mówimy o 65 mld $.