1. Aktualności
  2. Polska

Superbrands rozdane

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© superbrands

25 maja przedstawiciele najsilniejszych marek na polskim rynku po raz szósty odebrali statuetki Superbrands. Wśród laureatek znalazły się popularne marki spożywcze, sieć restauracji i pięć sieci handlowych.


The Superbrands Ltd. to międzynarodowa organizacja nagradzająca sukcesy marek, które wypracowały najmocniejszą pozycję w swojej branży. Tegoroczni laureaci zostali wyłonieni głosami członków Rady Marek - 39 czołowych polskich ekspertów w dziedzinie brandingu, marketingu i reklamy – oraz grupy 2700 osób, które wzięły udział w badaniu konsumenckim. Przy ocenie pod uwagę brane były m.in.: rozpoznawalność marki, unikalny charakter korzyści, które oferuje i siła więzi z klientami.
Spośród artykułów spożywczych eksperci i konsumenci wyróżnili markę popularnych produktów nabiałowych Mlekovita, jedną z wiodących polskich marek kaw i herbat – Mokate oraz wody mineralne: Muszyniankę i – po raz trzeci – Cisowiankę; w grupie napojów alkoholowych po czwartą w historii marki statuetkę sięgnęło piwo Żywiec, wśród sieci restauracji drugi raz nagrodę odebrało KFC.
W gronie dystrybutorów drugi z rzędu tytuł Superbrands otrzymała sieć hipermarketów Carrefour, złotą statuetkę odebrali również przedstawiciele sieci Real. Wśród mniejszych detalistów już po raz trzeci nagroda trafiła w ręce Jeronimo Martins Dystrybucja, właściciela sieci Biedronka, oraz do Polskiej Sieci Handlowej Lewiatan i sieci Lidl.