1. Aktualności
  2. Polska

Włoszczowa (OSM): Sieci rozbudowują stoiska tradycyjne

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© włoszczowa (osm)

Z Ryszardem Piziorem, Dyrektorem Działu Handlu i Marketingu w mleczarni Włoszczowa (OSM) rozmawialiśmy o zmianach na rynku serów podpuszczkowych. – Wielkość sprzedaży serów plasterkowanych zależy od wielu czynników, m.in. rodzaju, wielkości sklepu, regionu sprzedaży – mówi Ryszard Pizior. – Sklepy dyskontowe sprzedają wyłącznie sery konfekcjonowane, bowiem nie mają stoisk tradycyjnych. Konsument dyskontu nie ma możliwości wyboru i kupuje produkt, który znajduje się na półce. Największą dynamikę sprzedaży wykazują w nich sery plasterkowane w opakowaniach rodzinnych 300 g, 500 g.


W przypadku sklepów ze stoiskami tradycyjnymi zdecydowana większość serów jest sprzedawana przez te stoiska, bowiem przeciętny konsument preferuje zakup sera, który jest krojony na jego oczach z dużego bloku. Z tego też powodu niektóre sieci handlowe rozbudowują stoiska tradycyjne, widząc szansę na przyciągnięcie potencjalnego konsumenta różnorodnością oferowanych serów oraz ich świeżością – dodaje Ryszard Pizior.