1. Aktualności
  2. Świat

Rosja: Coraz lepsze wyniki sieci Dixy

Źródło: Dixy
Autor: Janusz Górski

Dixy podał dane finansowe za pierwsze półrocze. Obroty wyniosły 926 mln euro, zysk netto osiągnął poziom 13,7 mln euro (z wyłączeniem spółki Viktoria Group). Najważniejszy jest wzrost wyniku netto aż o 340%.

Warto dodać, że wyniki Dixy będą wzmocnione o 50%, kiedy Dixy zacznie sumować wyniki sieci Viktoria, którą przejęto w lipcu 2011 roku. Dixy zyska nową pozycję na dwóch kluczowych rynkach regionalnych: w Rosji Centralnej i Północno-Zachodniej, zwłaszcza w miastach tj. Kaliningrad i Tula. Poprawie ulegną warunki zakupu od dostawców, zoptymalizowana będzie logistyka.
Dixy znane jest w Rosji jako sieć najlepiej wykorzystująca private labels do zwiększania wartości sprzedaży oraz faktu, że 21 IX otworzyła tysięczną placówkę. Do końca roku sieć otworzy 160 nowych sklepów. W pierwszej połowie 2011 otworzyłą 93 sklepy Dixy i 1 supermarket Viktoria.
Dixy to trzeci rodzimy detalista w Rosji.