1. Aktualności
  2. Polska

Grupa Polmlek: Przyszłość należy do produktów prozdrowotnych

Źródło: Forum Mleczarskie Handel
Autor: Janusz Górski
© polmlek

Polaryzacja segmentu serów topionych między produkty dla klientów nowoczesnych i konserwatywnych skłoniła nas do zapytania o opinię Andrzeja Sorokę, Prezesa w Polmlek Olsztyn.
- Klienci przyzwyczajeni są do traktowania serów topionych, jako tańszej alternatywy dla innych produktów na kanapkę. Kolejną sprawą są próby odchudzania serków topionych, co z założenia, ze względu na sam skład jest trudne. Pojawiają się linie typu light, fit lub weight watchers. Zauważyć należy też znaczący rozwój rynku serów topionych typu plaster na plastrze.
Jak podaje Forum Mleczarskie Handel w najbliższym wydaniu prekursorem tej kategorii jest marka Capresi, sery o smaku wędzonym, z szynką oraz w otoczce z papryki i pieprzu.

- Choć przyszłość należy do produktów prozdrowotnych, to niezbędna jest tu edukacja, która z kolei wymaga nakładu czasu i energii – dodaje Prezes Soroka. - Możemy zapewnić, że w ramach Grupy Polmlek prowadzone są bieżące analizy potrzeb konsumenta, systematyczne badania rynku, co przekłada się na późniejsze prace laboratoryjne nad nowymi produktami, tak aby we właściwym momencie zaproponować naszym odbiorcom najkorzystniejszą ofertę.