1. Aktualności
  2. Polska

Nowa kampania Raben

Źródło: Raben
Autor: Janusz Górski
© Raben

Za sprawą akcji społecznej pragniemy zwrócić uwagę na istotność transportu, bez którego nawet najprostsze, codzienne czynności byłyby utrudnione lub nawet niemożliwe. Ewald Raben, CEO Grupy Raben

Ideą kampanii \'Transport jest potrzebny\' jest propagowanie idei bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz uświadomienie wagi przewozów, bowiem transport jest nieodłącznym elementem naszego życia. Począwszy od porannej kawy, przywiezionej z dalekiej Afryki, poprzez pieczywo pochodzące z pobliskiej piekarni oraz poranną gazetę, skończywszy na wieczornych chipsach. Branża transportowa wpływa nie tylko na nas i naszą codzienną logistykę, ale również silnie oddziałuje na krajową gospodarkę, generując niemalże 12% polskiego PKB. Natomiast europejski sektor transportu daje zatrudnienie 10 mln osób.
Transport jest potrzebny, ponieważ można:
• jeść banany nie jadąc do Afryki,
• kupować na Allegro, ebayu i Amazonie,
• otrzymać paczkę z prezentem lub bukiet pocztą kwiatową,
• zamówić posiłek z dowozem do domu i komputer z innego kontynentu.
Każdy z nas jest uczestnikiem ruchu drogowego. Ilość samochodów osobowych, przypadających na jedną osobę, zwiększa się z każdym rokiem. W Polsce przybywa w ostatnich latach ponad 1 mln pojazdów rocznie zarejestrowanych po raz pierwszy, dlatego należy zintensyfikować działania na rzecz promowania bezpieczeństwa na drodze.
Akcja jest realizowana za pomocą dedykowanej strony internetowej – www.transport-jest-potrzebny.pl oraz specjalnie oklejonych samochodów. Komunikacja odbywa się również za pośrednictwem nowych mediów poprzez profil kampanii utworzony na Facebooku (http://www.facebook.com/pages/Transport-jest-potrzebny/149414571757174) oraz Twitter (http://twitter.com/#!/Transport_OK).
Kampanię zainicjowała Grupa Raben. Jej Partnerami są: Autostrada Wielkopolska, Centrum PISOP, CSRinfo, Eurologistics, DGC, etransport, Flota Auto Biznes, Forum Transportu, Log24, Mercedes Benz, Puls Biznesu, PwC, Wyższa Szkoła Logistyki, Stowarzyszenie Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego, TM Serwis, Truck & Business Polska.
Potrzebę i wagę transportu dla gospodarki oraz dla każdego z nas najlepiej obrazują historie codziennej logistyki, zarówno produktów pierwszej potrzeby, jak i tych, które wpłynęły znacząco na nasze życie. Elementem uzupełniającym kampanię są opowieści dotyczące przetransportowanych towarów, przygotowane przez Grupę Raben. Ponadto, w ramach konkursu zorganizowanego na stronie internetowej akcji, wyłoniono i nagrodzono najciekawsze historie przetransportowanych dóbr.
Transport – dane statystyczne
W transporcie samochodowym krajowym w 2009 roku przewieziono 1 053 990 000 ton, natomiast w przewozach międzynarodowych 116 488 000 ton. Oznacza to, iż do każdego z nas przyjechała jego ulubiona kawa, „niezbędna” sukienka czy godna przeczytania książka. Transport drogowy jest najwygodniejszym sposobem dostarczania towarów, bowiem odbywa się „od drzwi do drzwi”.
Wg danych GUS towarowy transport samochodowy przewiózł w okresie od stycznia do października 2010 roku o 12,2% ładunków więcej niż w tym samym czasie przed rokiem. Wzrost jest widoczny zwłaszcza w ostatnich miesiącach. W październiku 2010 roku przewozy były rok do roku wyższe o 3%.
Grupa Raben
Grupa Raben, będąca organizatorem akcji, działa na terenie 10. krajów europejskich: Czech, Estonii, Holandii, Niemiec, Litwy, Łotwy, Polski, Słowacji, Ukrainy, Węgier. Kompleksowy zakres rozwiązań logistycznych, który oferuje, obejmuje transport drogowy, morski i lotniczy oraz magazynowanie wraz z całym łańcuchem dostaw. Zeszłoroczne wydatki na inwestycje Grupy Raben wyniosły 55 milionów euro.
Grupa Raben jest stabilnym pracodawcą. 5200 zatrudnionych w Europie osób kieruje się wartościami firmowymi, dbając o przyjazną obsługę Klienta. Polskie spółki zatrudniają łącznie ponad 3400 Pracowników.
Firma dba również o kapitał niematerialny, realizując strategię zrównoważonego rozwoju. W myśl idei Społecznej Odpowiedzialności Biznesu Klienci oraz Pracownicy Grupy Raben mają wpływ na jej działania, wskazując preferowane formy zaangażowania społecznego. Okazało się, że inicjatywy te powinny dotyczyć edukacji i propagowania idei bezpieczeństwa ruchu drogowego. W tym celu Grupa Raben m.in. zainicjowała kampanię społeczną Transport jest potrzebny oraz przystąpiła do Stowarzyszenia Partnerstwo dla Bezpieczeństwa Drogowego (http://www.pbd.org.pl/), działającego na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego i zmniejszenia liczby ofiar wypadków drogowych w Polsce.
Zrównoważony rozwój Grupy Raben został zauważony i nagrodzony w listopadzie 2010 roku wyróżnieniem „Sustainable Entrepreneurship Award”, przyznawanym przez Polsko-Holenderską Izbę Gospodarczą.
Dodatkowo cel kampanii będzie realizowany w Grupie Raben m.in. poprzez:
• szkolenia dla Pracowników z zakresu udzielania pierwszej pomocy,
• monitorowanie ilości i przyczyn wypadków,
• promowanie trzeźwości wśród kierowców – wewnętrzna akcja Wyhamuj w porę,
• szkolenia dla kierowców z bezpiecznej jazdy.
Informacje na temat polskich spółek Grupy Raben
Grupa Raben działa w Polsce od 1991 roku. Zdobyte w tym czasie doświadczenie i pozycja na rynku gwarantują świadczenie najwyższej jakości kompleksowych usług logistycznych. W Polsce w skład Grupy wchodzą następujące spółki: Fresh Logistics, Raben Polska, Raben Transport oraz Raben Sea & Air.
Raben Polska posiada funkcjonująca do wielu lat stabilną sieć 24. terminali, ułatwiającą szybkie i bezpieczne przemieszczanie przesyłek na terenie kraju. Zatrudnia ponad 2200 Pracowników. Dysponuje ponad 230 000 m2 powierzchni magazynowej. Raben Polska oferuje usługi m.in. z zakresu logistyki kontraktowej, magazynowania, międzynarodowego transportu drogowego oraz dystrybucji krajowej. Świadczy serwis dla różnych grup towarów, uwzględniający różnorodne wymagania temperaturowe. Obsługiwane grupy produktowe obejmują m.in. produkty żywnościowe (także wymagające zachowania określonej temperatury podczas magazynowania i transportu), artykuły przemysłowe, urządzenia elektroniczne, AGD, środki chemiczne, ADR, części zamienne do samochodów oraz towary FMCG.
Fresh Logistics specjalizuje się w obsłudze produktów świeżych, wymagających temperatury od +2°C do +6°C, wśród nich wymienić można m.in.: artykuły nabiałowe, garmażeryjne, przetwory rybne oraz tłuszczowe. Spółka została założona w 2002 r. i obecnie posiada filie na terytorium Polski mieszczące się w Gądkach, Gliwicach, Grodzisku Mazowieckim, Straszynie, Wrocławiu i Łomży. Fresh Logistics zatrudnia ponad 500 Pracowników. Dysponuje 38 000 metrów kwadratowych powierzchni magazynowej. W ramach swojej działalności spółka Fresh Logistics świadczy usługi dotyczące produktów wymagających kontrolowanej temperatury w całym łańcuchu dostaw, m.in. w zakresie: kompleksowej obsługi logistycznej, magazynowania, międzynarodowego transportu drogowego oraz dystrybucji krajowej. Więcej informacji na temat Fresh Logistics znajduje się na stronie: www.freshlogistics.com.
Raben Transport zajmuje się międzynarodowymi przewozami całopojazdowymi. Posiada oddziały w Chorzowie, Gądkach, Grodzisku Mazowieckim, Gliwicach, Wrocławiu oraz Rzeszowie. Dysponuje własną flotą ponad 260. pojazdów oraz dodatkowo porównywalną flotą kontraktowych podwykonawców. Firma posiada i rozwija kompetencje w sektorach: automotive, towarów wysokowartościowych (w tym elektro AGD), spożywczym oraz chemicznym (ADR).
Raben Sea & Air posiada własne filie w Warszawie, Gądkach oraz Krakowie. Oferuje usługi w ramach spedycji morskiej i lotniczej.