1. Aktualności
  2. Polska

Piątnica awansowała w Rankingu najcenniejszych polskich marek

Źródło: Piątnica
Autor: Aleksandra Karpińska

Piątnica, kolejny rok z rzędu, awansowała w Rankingu najcenniejszych polskich marek dziennika Rzeczpospolita. Eksperci wycenili jej wartość na 234,4 mln zł. To aż o 12% więcej niż w roku ubiegłym. W analizowanym okresie znacząco wzrosła także świadomość marki.

W tegorocznym Rankingu najcenniejszych polskich marek ogłoszonym przez dziennik Rzeczpospolita, Piątnica uplasowała się na 59 pozycji w Klasyfikacji Generalnej, wyprzedzając takie brandy jak Pudliszki, Sokołów czy Hortex. Wartość marki została oszacowana na 234,4 mln zł, co oznacza, że w ciągu roku wzrosła o ok. 25 mln zł. Pomimo silnej konkurencji na rynku żywności, Piątnica utrzymała wysokie, 13. miejsce w zestawieniu 71 brandów spożywczych. W rankingu wzięto pod uwagę moc marki, jej siłę, prestiż, świadomość, a także postrzeganą wartość oraz jakość. Na podstawie powyższych kryteriów Piątnica uplasowała się wśród trzech najmocniejszych i najsilniejszych brandów sektora mleczarskiego. Jako jedyna marka z tej branży, Piątnica osiągnęła aż 25%-owy wzrost świadomości.