1. Aktualności
  2. Polska

Hochland, Jogobella, Danone i Łaciate w czołówce najsilniejszych marek

Źródło: Wirtualne Media
Autor: Janusz Górski

W badaniu kondycji marek na polskim rynku, które na zlecenie BAV Consulting przeprowadziła firma MillwardBrown SMG/KRC, wzięto pod uwagę cztery główne kryteria: wyróżnialność, zapotrzebowanie, szacunek i wiedzę. Okazało się, że najsilniejszymi brandami w naszym kraju są Lipton, WOŚP i Delicje.

Czwarte miejsce zajęła Polska jako państwo, a piąte – TVN. Z kanałów telewizyjnych w rankingu znalazły się jeszcze National Geographic (na 14. miejscu; pod tą nazwą funkcjonuje również w Polsce magazyn drukowany), TVN24 (31. miejsce) i Polsat (42. pozycja). Natomiast z rozgłośni radiowych w czołowej pięćdziesiątce zestawienia znalazły się RMF FM (12. miejsce) i Radio ZET (44. miejsce).
Spośród marek mlecznych najwyższe pozycje zajęły: 10. Miejsce Hochland, 21. Jogobella, 24. Danone, 49. Łaciate.
Badanie BrandAsset Valuator zostało przeprowadzone metodologią face to face + self-completion na grupie respondentów reprezentatywnej dla wszystkich Polaków w wieku 18–69 lat ze względu na wiek, płeć oraz region i wielkość miejscowości zamieszkania. Ogółem przeanalizowano 1294 marki. W ramach projektu w 51 krajach z całego świata przebadano w ten sam sposób 44 tys. brandów