1. Aktualności
  2. Świat

USA: Margaryna funkcjonalna postrzegana “lepiej niż masło”

Źródło: dairyreporter.com
Autor: Barbara Wiercińska

Amerykańscy konsumenci prawdopodobnie wybiorą margarynę, a nie masło, jeżeli ta jest zdrowsza dla serca – wynika z badań dotyczących zachowań konsumenckich odnośnie żywności przeprowadzonych przez United Soybean Board. Stowarzyszenie prowadzi badania od 17 lat, do 2005 przez telefon, a potem przez Internet na ok. tysiącu osobach. Rezultaty najnowszej edycji przedstawiają poglądy konsumentów na różne rodzaje tłuszczów. W tym roku ok. 48% konsumentów stwierdziło, że masło jest zdrowsze od margaryny, ponieważ jest bardziej naturalne. Jeżeli margaryna jest prozdrowotna, 60% ankietowanych powiedziało, że jest ona zdrowsza od masła. Według United Soybean Board producenci powinni edukować poprzez opakowanie produktu.

FDA zatwierdziło, że można na opakowaniach informację, że konsumpcja 25 g. białka sojowego zmniejsza ryzyko choroby wieńcowej. 31% respondentów powiedziało, że jest świadomych takiego działania soi, 45% zgadza się z tym stwierdzeniem.
84% konsumentów zdawało sobie sprawę z faktu, że soja należy do zdrowej żywności – to tyle samo, co rok wcześniej. Najczęściej kojarzono soję z hasłami: zdrowa dla serca, z niską zawartością tłuszczu, źródło protein, dobra dla ciebie i obniża cholesterol. Top produktem sojowym w świadomości konsumentów było mleko sojowe (90% rozpoznawalności) i olej sojowy i zwykłe białe tofu (56% każde).