1. Aktualności
  2. Świat

Ukrproduct: dalszy spadek sprzedaży produktów mlecznych

Źródło: FlexNews
Autor: Barbara Wiercińska

Ukrproduct Group Limited, jeden z wiodących producentów i dystrybutorów produktów mlecznych na Ukrainie, przez pierwsze pięć miesięcy 2010 r. zanotował znaczące zmniejszenie wolumenu sprzedaży. Dotyczy ono zarówno segmentu produktów mlecznych, jak i odtłuszczonego mleka w proszku. Wraz ze wzrostem cen żywności, spadła znacząco siła nabywcza konsumentów, co spowodowało zmianę preferencji klientów – przerzucili się z produktów średniej jakości na segment massmarketowy. Ceny sera wzrosły na Ukrainie o ok. 15% od stycznia 2010, a masła o ok. 25% w stosunku rok do roku.

Ukrprodukt zanotował co prawda znaczny spadek wolumenu sprzedaży, ale skorzystał z korzystnego środowiska cenowego i oczekuje zysku wyższego od tego zanotowanego w pierwszej połowie zeszłego roku. Zarząd uważa, że rentowność segmentu SMP może spaść w drugiej połowie roku.