1. Aktualności
  2. Świat

Wielka Brytania: Sektor jogurtów rośnie najszybciej

Źródło: DairyReporter.com
Autor: Barbara Wiercińska

Agencja badań rynku YouGov SixthSense opublikowała raport z badań, w którym można znaleźć informację, że jogurty to najszybciej rosnący sektor w brytyjskim przemyśle mleczarskim. Badacze odkryli, że jogurt to trzeci w kolejności najbardziej rentowny produkt mleczarski, zaraz po mleku i serze, a jego wartość w ostatnim roku wzrosła o ok. 7%. Wzrost wartości to wynik podwyżek cen oraz zainteresowania zdrowym jedzeniem.


Według raportu The Dairy Market, 2010, brytyjski rynek mleczarski w 2009 był wart ok. 8,8 mld. £., a przewiduje się dalszy 3% wzrost w 2010 r. Sektor jogurtów, serów świeżych i napojów jogurtowych w 2009 jest szacowany na 1,685 mln. £. Badacze podkreślają, że przetwórcy powinni podkreślać właściwości prozdrowotne jogurtu, aby skorzystać z obecnego trendu jedzenia zdrowo.
Raport sugeruje, że sektor jogurtów skorzystał z wizerunku zdrowego produktu, jako że 71% respondentów określało jogurt jako zdrowy produkt. Zwrócono uwagę na ogromny wzrost sprzedaży Danone Activia Light. Ponadto, ponad 82% rodziców mówiło, że jogurt jest dobrym produktem dla dzieci.
Kierownik badań YouGov, James McCoy powiedział DairyReporter.com – Z definicji coś, co jest smaczne nie jest postrzegane jako zdrowe. Jednak jogurt zajmuje wyjątkowe miejsce w świadomości konsumenta, bo ma odniesienie do tych dwóch określeń. Producenci powinni znaleźć równowagę pomiędzy zdrowiem i smacznym jedzeniem, zapewniając jedno nie przesłania drugiego.
Z badań YouGov wynika również, że multi-pack, który pozwala konsumentowi od razu kupić większą ilość produktu na cały tydzień to najbardziej popularny format w sektorze jogurtów. Zaraz potem plasują się pojedyncze kubeczki. Autorzy podkreślają, że producenci wprowadzają więcej pojedynczych opakowań, które mają być dla klienta impulsem do nabycia jogurtu jako przekąski.
Jeżeli chodzi o typ jogurtu, przeważające 59% badanych preferuje jogurty smakowe. Produkty niskotłuszczowe również okazały się popularne, a badacze rekomendują dodawanie ulotek z przepisami kulinarnymi oraz użycie PR do promocji jogurtów naturalnych, aby podnieść ich sprzedaż.