1. Aktualności
  2. Świat

Wlk. Brytania: Sainsbury chce zdobywać udziały na trudnym rynku

Źródło: FlexNews / Reuters
Autor: Barbara Wiercińska


J. Sainsbury, numer 3 na brytyjskim rynku spożywczym, zakomunikował, że będzie zwiększać udziały w rynku, mimo że zanotował najniższy od pięciu lat wzrost sprzedaży ze względu na stagnację cen produktów oraz wyższe ceny benzyny.
Sainsbury\'s podało, że sprzedaż przez 12 tygodni do 12 czerwca 2010 (pierwszym kwartale roku fiskalnego), włączając ceny benzyny, wzrosła o 4,6%, a całkowita sprzedaż o 7,6%, w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Sprzedaż w sklepach otwartych przynajmniej 1 rok wzrosła o 1,1% wyłączając benzynę, ale włączając podatek VAT.

Firma, która podąża za liderami rynku Tesco i Asdą, oznajmiła, że jeżeli chodzi o obroty, to w nowych sklepach są one lepsze niż oczekiwano. Obserwuje się także wzrost obrotów w sprzedaży produktów nie-spożywczych oraz tych dostępnych za pośrednictwem internetu. Sprzedaż online produktów spożywczych była większa prawie o 20%, a produktów nie-spożywczych wzrosła prawie 4 razy (w tej liczbie zawarte są plastikowe vuvuzele, których sprzedano aż 50 tys., a planuje się sprzedać kolejnych 70 tys. przez 48 godzin). Karty lojalnościowej Nektar używa regularnie ponad 800 tys. klientów więcej niż w tym samym czasie rok wcześniej.