1. Aktualności
  2. Świat

Danone wygrywa z Glanbią w sprawie o znak handlowy

Źródło: dairyreporter.com, 2010
Autor: Barbara Wiercińska

Danone wygrał sprawę w Sądzie Najwyższym w Irlandii prowadzoną przeciwko Glanbii w sprawie wprowadzenia kilka lat temu Yoplait Essence. Sprawa została wniesiona do Sądu Najwyższego na początku 2006 r.. Zdaniem Danone stosowanie przez Glanbię nazwy Yoplait Essence naruszało znak handlowy Danone – Essensis.

Bifidus Essensis to nazwa marki zastrzeżonej dla probiotyków stosowanych jedynie w jogurtach Danone – Activia. Danone nawiązywał do Bifidus Essensis na opakowaniu i w reklamach oraz w materiałach marketingowych dla jogurtów.
Całość sporu między Danone a Glanbią toczyła się o kwestię, czy marka Essensis była użyta w stosunku do produktu czy było to tzw. rzeczywiste używanie znaku odnoszące się jedynie do szczepu probiotycznego. Sąd w Dublinie w kwietniu 2007 r. zadecydował na korzyść Glanbii, uzasadniając, że znak handlowy Essensis nie był używany w relacji z jogurtami w Irlandii od rejestracji w 2000 r. Teraz jednak Sąd Najwyższy odwrócił ten wyrok konkludując, że znak odnosił się do produktu, jakim był jogurt.
Z oświadczenia Glanbii wynika, że przedsiębiorstwo jest zaskoczone i rozczarowane wyrokiem i musi obecnie rozważyć różne opcje postępowania. Jeżeli chodzi o Yoplait Essence, rzecznik Glanbii powiedział, że firma będzie produkować i sprzedawać Yoplait Essence i nie podjęto jeszcze żadnej decyzji o zmianie tego stanowiska.