1. Aktualności
  2. Świat

Dairy Crest: sprzedaż marek kluczowych o 13% w górę

Źródło: foodmanufacture.co.uk
Autor: Barbara Wiercińska

Dobra sprzedaż marek kluczowych i mleka do supermarketów została zrównoważona niższą sprzedażą dodatków mleczarskich, słabszą sprzedażą mleka pod drzwi klienta i przygasłą sprzedażą dla średniozamożnych klientów. – Sprzedaż naszych pięciu kluczowych marek [Cathedral City, Country Life, St Hubert Omega-3, Clover i Frijj] wzrosła o 13% pod względem wolumenu i o 9% pod względem wartości.

Mleczarnie podniosły się po trudnym roku 2008/09 i skorzystały z polepszenia wydajności oraz wyższych cen śmietany – powiedział Mark Allen, dyrektor generalny Dairy Crest – Sprzedaż mleka dla detalistów wzrosła o 9% pod względem wolumenu i 8% biorąc pod uwagę wartość. Zobiliśmy również postępy w rozwoju sprzedaży mleka w torebkach używając naszego opatentowanego dzbanka Jugit.
Zwiększone wydatki na marketing i promocje przyczyniły się do obniżenia zysku. Jednak sprzedaż reklamowanych marek wyraźnie wzrosła. Najlepiej sprzedawały się warianty masła i margaryny z obniżoną zawartością tłuszczu Clover Lighter oraz Country Life Lighter. Wartość sprzedaży Utterly Butterly spadła jednak o 27%, a wolumen sprzedaży tej marki o 21%.