1. Aktualności
  2. Świat

Niemcy: napój firmy Zott pod ostrzałem niemieckich zwolenników zdrowej żywności

Źródło: Spiegel Online oraz Foodwatch
Autor: Barbara Wiercińska

Napój Monte firmy Zott otrzymał w Niemczech nagrodę „Goldener Windbeutel” (Złotego ptysia – jest to określenie opisujące coś, co wydaje się być lepsze niż faktycznie jest w rzeczywistości albo jest po prostu kłamstwem). Konkurs jest organizowany przez organizację konsumencką Foodwatch. Napój Monte wyraźnie wyprzedził konkurencję i zdobył aż 37,5% spośród 81,5 tys. oddanych online głosów.

Nagroda jest przyznawana produktom, które zdaniem opinii publicznej są najgorzej reklamowane i które są przedstawiane fałszywie. Napój mleczny Monte był przedstawiany jako idealny towarzysz dzieci w szkole i w czasie wolnym. Tymczasem Anne Markwardt z Foodwatch twierdzi, że Monte Drink to nieodpowiedzialna próba reklamowania bomby cukrowej jako zdrowej przekąski. Tymczasem, zdaniem Foodwatch, napój zawiera więcej cukru niż Cola i dwa razy więcej kalorii od Fanty. Niemieccy przedstawiciele Zotta stwierdzili, że nie rozumieją powodu, dla którego ich produkt został wybrany. Informacje o zawartości tłuszczu, protein i cukru są widoczne na opakowaniach produktu. Część cukru to laktoza zawarta w mleku. Konsumenci otrzymują więc pełną informację dotyczącą składników produktu, więc mogą świadomie dokonać wyboru zakupu.
Organizacja Foodwatch poinformowała, że Zott zareagował jednak na krytykę, hasło reklamowe nie będzie już pokazywane na ich niemieckiej stronie internetowej. Zott poinformował także, że będzie pracował nad nową recepturą produktu i zmieni informacje na opakowaniach.