1. Aktualności
  2. Świat

Raisio: Lekki spadek przychodów netto ze sprzedaży, dobry wynik marki Benecol

Źródło: Raisio
Autor: Barbara Wiercińska

Grupa Raisio Interim podała wynik finansowy pierwszego kwartału 2010 r. (od 1 stycznia do 31 marca 2010 r.). Przychody netto ze sprzedaży wyniosły 86,4 mln euro, jest to spadek o 5,2 % w porównaniu z analogicznym okresem roku 2009 – 91,2 mln. euro. Grupa Raisio podaje, że spadek jest wynikiem zmian cen surowców. Zysk brutto (EBIT) wyniósł 4,3 mln. euro, czyli 5 % przychodów netto ze sprzedaży (taki sam procent w pierwszym kwartale 2009).

W dziale marek, przychody netto ze sprzedaży Benecolu wzrosły do 13 mln. euro (w analogicznym kwartale 2009 r. 11,6 mln. euro). Wpływ na ten wynik miał wzrost wolumenu na bieżących rynkach oraz wprowadzenie produktów na nowe. Stały wzrost sprzedaży marki Benecol był kontynuowany w Hiszpanii, Grecji i Belgii. Silny wzrost w Polsce i Wielkiej Brytanii wyrównał się, przynajmniej chwilowo. Nowi partnerzy Raisio to Tajlandia i Indonezja. W tych krajach sprzedaż Benecolu rozwija się dobrze, jeżeli wziąć pod uwagę czas potrzebny do wprowadzenia nowych produktów oraz stworzenia świadomości marki.
Jeżeli chodzi o marki lokalne, takie jak Elovena, Sunnunthai i Carlshamn, wzmocniły one swoją pozycję na kluczowych dla Raisio rynkach. Największy wzrost dotyczył sprzedaży przekąsek Elovena oraz owsianek instant Hetki. W Finlandii dobrze rozwijała się sprzedaż jogurtów sojowych (soygurt). W Szwecji sprzedaż jogurtów sojowych pod marką Carlshamn wzrosła o 20 %.
Dział marek lokalnych planuje rozszerzyć portfolio produktowe. Dzięki wzrostowi organicznemu oraz przejęciom, dział chce rozwijać się w nowych kategoriach produktów oraz zdobyć nowe grupy klientów. Zwiększenie sprzedaży oraz serii produktów planowane jest przede wszystkim w Szwecji i Polsce.