1. Aktualności
  2. Świat

Irish Dairy Bord z satysfakcjonującym wynikiem

Źródło: FoodIngredients First
Autor: Barbara Wiercińska

Rok 2009 był satysfakcjonujący dla Irish Dairy Bord (IDB), której rentowność uplasowała się na poziomie 37,7 mln. euro. Zyskowność osiągnięto dzięki większym wynikom w dziale dodatków Commercial&Food Ingredients oraz dobrym warunkom handlowym, które przeważyły w drugiej połowie 2009, pomagając działowi Consumer Foods zwiększyć wolumen sprzedaży.

Obrót IDB w roku 2009 wyniósł 1,82 mld. euro, co oznacza spadek o 12,8% w stosunku do poprzedniego roku. Znalazło to swoje odzwierciedlenie w niższej wartości sprzedaży produktów mleczarskich i zredukowanym wolumenie sprzedaży w Stanach Zjednoczonych.
IDB skorzystała z mocnego portfolio produktów, a zwłaszcza marki Kerrygold i jej szerokiego zasięgu rynkowego oraz z rozbudowanej sieci filii zagranicznych. Marka Kerrygold przyniosła rekordowe dochody w Dublinie oraz w filiach w Niemczech i USA. W 2009 IDB wprowadziła w Niemczech produkt Kerrygold Extra, co wpłynęło na rozszerzenie sprzedaży tłuszczów żółtych na niemieckim rynku, kluczowym dla marki Kerrygold.