1. Aktualności
  2. Polska

Czwarty kwartał w grupie Bel

Źródło: www.groupe-bel.com
Autor: Barbara Wiercińska

Francuska Grupa Bel, właściciel marek takich jak Babybel, Kiri czy Boursin podała wyniki za czwarty kwartał 2009 r. Skonsolidowane wyniki sprzedaży za rok 2009 wyniosły 2, 221 mld. euro. Jest to rezultat stabilny i wskazuje na 0,2% wzrost w porównaniu do roku 2008. W czwartym kwartale 2009 r. skonsolidowana sprzedaż uplasowała się na identycznym poziomie, co w analogicznym okresie w roku 2008 i wyniosła 582 mln. euro.

Grupa poinformowała ponadto, że sprzedaż na rynkach Europy zachodniej pozostała stabilna. Na sprzedaż w tym regionie negatywnie wpłynęły jednak wysiłki promocyjne, które nastąpiły po spadku cen surowców oraz spadek cen produktów ubocznych przemysłu mleczarskiego.
Na sprzedaż w Europie Wschodniej, zwłaszcza na Ukrainie, miała wpływ recesja gospodarcza. Pomimo tych trudności, grupa Bel oczekuje znacznego wzrostu przychodów operacyjnych za cały rok 2009. Wyniki poznamy 26 marca 2010 r.