1. Aktualności
  2. Polska

USA: Yakult chce do 2012 rozpocząć produkcję

Źródło: Flexnews
Autor: Barbara Wiercińska

Yakult Honsha, japoński producent napojów jogurtowych planuje do 2012 r. rozpocząć produkcję w Stanach Zjednoczonych. Jest to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na tym rynku, powiedział w czwartek Yoshihiro Kawabata, senior managing director odpowiedzialny w Yakult za operacje międzynarodowe.
Jednocześnie Yakult planuje, że nie przestanie czerpać zysków ze sprzedaży w Chinach mimo kosztów poniesionych na rozszerzenie działalności na Stany Zjednoczone. Rynek chiński szybko staje się ważny dla japońskich producentów jedzenia. Dzienna sprzedaż produktów Yakult wzrosła na nim o 44% w okresie styczeń-czerwiec 2009 porównaniu z tym samym okresem w roku ubiegłym. Koncern planuje budowę (trzeciej już) fabryki w Chinach i nowej w USA. Ta ostatnia rozpocznie produkcję w roku 2012, jej lokalizacja jest jeszcze nieznana.

Produkty Yakult, jednej z pięciu firm grupy Danone, są aktualnie sprzedawane przez wszystkie największe sieci handlowe w Stanach, włączywszy w to Wal-Marta i Safewaya. Poza Japonią koncern sprzedaje ok. 20 mln butelek swoich napojów. Wśród największych spośród 30 rynków, na których funkcjonuje Yakult, jest rynek meksykański i brazylijski. W Japonii i niektórych krajach ich napoje są sprzedawane bezpośrednio przez tysiące „Yakult Ladies”, m.in. w budynkach biurowców.
Na okres do 31 marca producent prognozuje osiągnąć zysk operacyjny wynoszący ok. 17,5 bilionów jenów (191mln $), o 4,5% więcej niż w ubiegłym roku. Oczekuje przychodu rzędu 288 bilionów jenów, co oznacza spadek o 1.9%.
Yakult rozważa także rozszerzenie działalności na szybko rosnące rynki azjatyckie, takie jak Indonezja czy Filipiny i chce przyjrzeć się rynkowi Bliskiego Wschodu.