1. Aktualności
  2. Polska

Rekordowe wyniki Mlekpolu (SM) za 2009 rok

Autor: Barbara Wiercińska

Rekordową wartość sprzedaży – 2,2 mld zł – odnotowała mleczarnia Mlekpol (SM). Takiej sprzedaży nie osiągnęła żadna dotychczas żadna inna spółdzielnia mleczarska.
Mlekpol (SM) zrealizował plan na 2009 rok zakładający uzyskanie wartości sprzedaży produktów własnych w kwocie powyżej 2 mld zł. Wielkość ta wyniosła 2,2 mld zł, dla porównania w 2008 roku było to ponad 1,9 mld zł. -Te 2,2 mld zł za 2009 rok świadczą o potencjale naszej spółdzielni i dynamicznym rozwoju – mówi Edmund Borawski, prezes Mlekpol (SM). -Ale przede wszystkim świadczą o wielkim zaufaniu klientów do naszych wyrobów i o wysokiej jakości naszych produktów. Obecnie, gdy rynek nasycony jest produktami mleczarskimi, zarówno krajowymi jak i zagranicznymi i panuje bardzo duża konkurencja na półce – to właśnie jakość jest często czynnikiem dominującym w wyborze produktu i sprawiającym, iż klient pozostanie wierny temu produktowi, czy danej marce – dodaje prezes Mlekpolu (SM).
W tym roku spółdzielnia prognozuje sprzedaż w wysokości 2,5 mld zł. Na inwestycje Mlekpol (SM) chce przeznaczyć w bieżącym roku około 100 mln zł – w większości środki przeznaczone będą na powiększenie zdolności produkcyjnych wyrobów UHT, serów oraz produktów świeżych