1. Aktualności
  2. Polska

UE wspiera promocję nabiału na rynku wewnętrznym

Źródło: FAMMU/FAPA na podst. Komisji Europejskiej, obliczenia własne Sławomir Stepulak
Autor: Janusz Górski

Unia Europejska zaakceptowała 16 trzyletnich programów promocji żywnosci na rynku wewnetrznym WE, pochodzących z 12 państw członkowskich (niemal wszystkie to kraje dawnej 15 - poza Łotwa). Łączny budżet programów przekracza 62 mln euro, z czego
finansowanie unijne to niespełna 28 mln euro (45%).
Cztery programy obejmują produkty mleczarskie: miedzynarodowy, francusko – holenderski na 8,85 mln euro, finski na 1,2 mln euro, łotewski na 348 tys. euro oraz brytyjski na 9 mln euro.
Programy mleczarskie są na ogół subsydiowane w połowie, poza brytyjskim, do którego Unia dopłaci 1/3 łącznej wartości. Łącznie na wsparcie nabiału Unia ma zatem przeznaczyc prawie 8,1 mln euro (29% łacznej kwoty współfinansowania dla wszystkich programów).