1. Aktualności
  2. Polska

Raisio sprzedaje biznes margarynowy

Źródło: Raisio
Autor: Janusz Górski

Bunge i Raisio podpisały umowę o wartości 80 mln euro, ale transakcja wymaga jeszcze zgody Urzędu Antymonopolowego. Wycofanie się Raisio z biznesu jest kolejnym znakiem postępującej koncentracji i dużym zaskoczeniem dla uczestników rynku w Polsce.Raisio jest znane z wytwarzania tłuszczów funkcjonalnych tj. Benecol i Beviva oraz margaryn Keiju, Makuisa, Masmix i Pyszny Duet. Odtąd będzie koncentrować się na przemyśle zbożowym.

Bunge operuje Polsce poprzez firmę Kruszwica (ZT), która obecnie rywalizuje o palmę pierwszeństwa z firmą Unilever w rynku tłuszczów żółtych i płynnych.
Firma obecnie umacnia swoją pozycję w segmencie margaryn w całym regionie, czego wyrazem było dokończenie koncentracji i wchłonięcie ZPT Warszawa, wytwarzających popularne w Polsce margaryny tj.: Smakowita i Krówka Masłówka.
Przychody Raisio Polska Foods wyniosły w roku około 49 mln euro. Przychody Bunge to 39,6 mld euro.